Soov.ee lõikab majanduslangusest tulu

09. detsember 2008, 21:00

Möödunud nädalal külastas
kuulutusteportaali Soov.ee 94 596 inimest, mis viis veebilehe oma
valdkonna turuliidriks. Ka kuulutusi on varasemast 20% enam, sest kuulutada
on ettevõtte reklaamimisest tunduvalt odavam.

Soov.ee väljaandja Soov Kirjastuse juhatuse liige Indrek Soom rääkis aripaev.ee-le, et enim on kasvanud sisustusvaldkonna kuulutuste arv. Mööblit ja muud sisustuskaupa pakuvad usinalt müüa nii eraisikud kui firmad.

"Oleme kogenud, et kui inimeste sissetulekud suurenevad, ostetakse asju aina uuena, vanad asjad jäetakse kas keldrisse seisma või visatakse lihtsalt ära," kommenteeris Soom. "Kui majandusel läheb aga kehvasti, hakatakse rohkem ostma second-hand kaupu." Lihtsate kuulutuste abil ostetakse-müüakse praegusest ka siis, kui vahepeal kasvanud majandus stabiliseerub, selgitas Soom.

Auto- ja kinnisvarakuulutuste arv viimasel ajal suurt muutunud pole. Soom ütles, et kinnisvarakuulutused tegid hüppe neli-viis kuud tagasi, kuid praeguseks on pisut vähenenud firmade ühinemise ning osade ettevõtete makseraskuste tõttu. "Autokuulutuste arv pole drastiliselt kasvanud, sest diilerid näevad, et pole mõtet autosid tuua ja müüki võtta," põhjendas Soom.

"Hästi oluline on, et kuulutuste avaldamine on viimased kolm-neli aastat olnud varjusurmas. Norra ja Rootsi kolleegide statistika aga näitab, et Eesti kuulutusteäri potentsiaal võiks kinnisvara- ja autokuulutusi arvesse võtmata olla 40 000 ja külastatavus 300 000 ringis," rääkis Soom tulevikuväljavaadetest. Hetkel tuleb nädala kohta ligikaudu 10 000 kuulutust ning 100 000 lugejat.

Kuulutuste kõrval aitavad populaarsust võita ka Soov.ee teemaleheküljed. Nii näiteks on kõigil huvilistel võimalus osta endale saate „Tantsud tähtedega“ võitja Helena Liivi üks lemmikkleitidest. Heategevuslik kleidioksjon kestab kolmapäeva lõunani ja saadud tulu läheb liikumispuudega laste toetuseks.

Emori TNS Metrix'i uuringu andmetel hõivas eelmise nädala külastatavuse põhjal teise koha kuulutusteportaal Osta.ee ja kolmas oli Kuldne Börs, kus külastajate arv ulatus nädalas vastavalt 89 748 ja 70 307ni.

Tänavu augustis hakkas Soov paberlehte eksperimendi korras tasuta jagama, kuid lõpetas selle kulude kokkuhoiuks peagi ning kolis kogu tegevuse veebi. Praegu jagab Kuldne Börs paberil kuulutustelehte tasuta. "Ma usun, et nendega ei juhtu midagi halba, on ju nad ka osa suurest kontsernist," kommenteeris Soom, avaldades samas arvamust, et paberil ilmuvaid kuulutustelehti pole enam kauaks.

Soov Kirjastus OÜ kuulub Norra päritoluga meediakontsernile Schibsted, millel on kuulutusteportaalid ka Rootsis, Hispaanias, Prantsusmaal, Itaalias, Austrias, Sloveenias, Leedus, Lätis, Malaisias, Argentinas, Venezuelas, Mehhikos, Brasiilias ja Columbias.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. December 2008, 21:00
Otsi:

Ava täpsem otsing