Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtjad: Eesti SKP langus jätkub
Olympic Entertainment Groupi juhi Andri Avila jaoks oli 3,5protsendine SKP langus Eestis suhteliselt ootuspärane. "Erinevaid märke majandussurutisest on täheldada ka teistel meie tegevusturgudel, kuid selgelt keerulisem on olukord just Balti riikides," möönis ta.
Avila sõnul pole põhi kaugeltki käes. "Järgmise aasta ettevõtte tegevuse planeerimisel oleme suhteliselt konservatiivsed ning arvestame ka sellest aastast negatiivsema stsenaariumiga," ütles ta.
Tartu firma ASi Hanza Tarkon juhatuse liige Villu Ehrlich ütles, et langus jätkub nii neljandas kvartalis kui ka tuleva aasta esimesel poolel. Samas ei avalda langus tema kinnitusel Hanza Tarkonile pea mingit mõju.
"Allhanke ettevõttena oleme sõltuvuses klientide plaanidest ja turgude käitumisest, kus meie kliendid äri ajavad. Prognooside koostamine järgmiseks aastaks pole lihtne," nentis ta. Siiski läheb Ehrlich enda sõnul uuele aastale vastu mõõduka optimismiga.
"Vaadates üldist olukorda, siis seda võis arvata," kommenteeris firma Pärnu Betoonimeistrid juht Mait Talvoja 3,5protsendist langust. "Järsk oli langus küll, ehituses hakkas see varem pihta," lisas ta.
Betoonifirmal oli kolmas kvartal Talvoja sõnul teisest kvartalist 5 protsendi võrra parem. "Saime Soomest tellimusi, mis aitas meid kõvasti," selgitas ta. Viimase kvartali kohta arvas Talvoja, et SKP miinus suureneb.
"Neljas kvartal on meil kaetud lepingutega, seepärast ei pea me oma prognoose ümber vaatama," märkis ta. Uues aastas Talvoja rõõmustavat ei näe.
Pauligi Balti regiooni juht Tambet Hook ütles, et ühe kvartali mõju on raske hinnata, kuna ettevõte vaatleb muutusi pikemas perioodis.
"Pauligi kohvide müük Eesti turul on aasta jooksul seni jätkuvalt kasvanud. Mõningat tarbimise ja ostmise vähenemist on alates teisest poolaastast tunda kontorite ja toitlustusettevõtete sektoris," rääkis ta.
Uuele aastale läheb kohvitootja Hoogi sõnul vastu lootuses säilitada müügimahud selle aasta tasemel. "Masendusse ei tasu langeda, kuigi märgid optimismi osas praegu puuduvad. Tuleb lihtsalt rohkem vaeva näha ja muuta tegevused efektiivsemaks," sõnas ta.
Autor: Virge Lahe