Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee peletab hinnatõusuga kliente

    Raudtee konkurentsivõime halveneb veelgi, kommenteeris ta kaubaveohindade tõusu. "Teisalt tuleb ka Eesti Raudteest aru saada, nende kogustega, mis nad praegu veavad, ei mängi muud moodi välja. Nokk kinni, saba lahti," lisas Hasselbach.
    Eesti Raudtee teatel jääb hinnatõus vahemikku 15-40%, ent eriti ohtlike kaupade veo hind kasvab koguni 50 protsenti. "Tariifid tõusevad sõltuvalt veose liigist ja lepingpartneritega peame hinna osas eraldi läbirääkimisi," selgitas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
    Hinnatõusu põhjuseks on peamiselt suurenenud infrastruktuuri kasutustasud ning hindade vastavusse viimine tegelike kuludega. Ka tõi Glase välja kütuse ja metalli hinnakasvu. "Kütuse hind on küll viimasel ajal langenud, kuid sellest ei saa teha pikaajalisi järeldusi," ütles ta.
    Hinnatõusu põhjendades viitas Glase ka sellele, et Äripäeva ekspedeerijate TOPis on kõrgetel kohtadel heade kasumitega mitmed transpordifirmad. See näitab tema sõnul, et Eesti Raudtee tariifid on ettevõtetele taskukohased ja pigem ei soovita loobuda oma kasumist.
    Lätlaste eeskujul veotariife muutmata jätta Eesti Raudtee tema kinnitusel ei saa. Pikemas perspektiivis ei mõju kahjum firmale hästi, selgitas Glase. Läti raudtee võimsus on tema ütlusel ammendunud, samas Eesti Raudtee saaks rohkem ronge läbi lasta küll.
    Eesti Raudtee veomahud on 2007. aasta aprillist alates langenud poole võrra.
    Transiidi assotsiatsiooni juhi Ago Tiimani sõnul puudub Eesti Raudtee hinnal nii stabiilsus kui ka konkurentsivõime. Kaubasaatjad vaatavad tema ütlusel eelkõige veo hinda ja siis selle stabiilsust.
    "Ei veeta ju ühte kaupa üks kord, vaid mitmeid kaupu ja mitu korda, vaja on luua transiidikoridorid. Kaubasaatjad tahavad pikaajalisi, 10-15aastaseid lepinguid," kinnitas ta.
    Tiimani sõnul võiks Eesti Raudtee hinnatõusu pehmendada, näiteks lubada, et hind muutub stabiilseks. Tiiman väljendas veendumust, et kaubavedajad hakkavad raudteele alternatiive otsima. Tiiman ütles, et ta ei saa aru, mida Eesti Raudtee hinnatõusuga soovib. "On see ellujäämiseks või arendamiseks? Kuid arengust ei ole ammugi enam juttu," lisas ta.
    Olukorra parandamiseks ei saa Hasselbachi sõnul Eesti Raudtee ise midagi suur teha.
    "Venemaa suunalt on täielik blokaad peal," ütles ta. Ta lisas, et valitsuse ülesanne on Venemaaga suhted siluda. Ka kaubaveod Hiinast on Hasselbachi kinnitusel kahtluse all, kuna seegi eeldab koostööd Venemaaga.
    Näiteks pole tema kinnitusel naftaterminali Milstrand tulnud pooleteise aasta jooksul tonnigi kaupa. Varem oli terminali aastakäive 1,5-2 miljonit tonni.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.