Ehituskauba müüjatel tiheneb konkurents

Lemmi Kann 16. detsember 2008, 00:00

Juba varem Tallinnas tegevust alustada lubanud Bauhausi esimene kauplus tuleb lõpuks Lasnamäe Prisma naabrusesse, Mustakivi ja Laagna tee ristmikule vastloodavasse kaubanduskompleksi Tähesaju City. Kauplus võtab kolme-nelja aasta pärast lõplikult valmivast ligi saja tuhande ruutmeetrisest kompleksist enda alla viiendiku ehk kuni 20 000 ruutmeetrit. Erinevaid tooteid lubab kontsern oma kodulehe vahendusel müügile tuua üle 100 000.

"Kindlasti tuleb see suurim kauplus Eestis, suuruselt sama nagu meil Soomes," kõneles Soome Bauhausi tegevjuht Marina Vahtola tänavu märtsis Äripäevale antud intervjuus.

Eile ei soovinud Vahtola täpsemaid kommentaare anda, märkides vaid, et Bauhausi Tallinna kaupluse juhiks saab Priit Jamnes.

Lepingu kaupluse ehitamiseks on Bauhaus Tähesaju City OÜ juhatuse liikme Hindrek Leppsalu sõnul sõlminud OÜga Häuser-Oberschneider, mille juhi Paul Oberschneideriga Äripäeval ühendust saada ei õnnestunud.

"Minu teada ei ole veel ehitusega alustatud, kuid see peaks kohe-kohe algama," sõnas Leppsalu.

Täpsemaid kommentaare Bauhausi plaanide kohta ei soostunud andma ei müügihiiu Eestisse laienemise eest vastutav Soome Bauhaus ega ka Tallinna loodava kaubamaja värske juht Priit Jamnes.

"Kommentaarid tulevad järgmise aasta alguses," sõnas endine kinnitusvahendite ja ehitusmetalli müügiga tegeleva Janere OÜ tegevdirektor, kes on töötanud ka Ehitus

Service'i jaemüügidirektorina. Soomes asuva Bauhaus & Co Ky juhatuse assistent Heidi Pous?ri lubas oma vastuses täiendavat infot jagada Bauhausi Tallinna kaubamaja kohta alles järgmise aasta kevadel.

Bauhausile sarnase nimega Eesti ehituskaupade müüja Bauhofi müügidirektor Janek Kalbin ütles, et kuna tegemist on arvestatava konkurendiga, siis nad kindlasti jälgivad tema tulekut.

"Nende turuosa võib olla tulevikus viis protsenti, juhul, kui nad mujal Eestis ei tegutse," pakkus Kalbin.

Ehitusmaterjalide turu ümberjagamist Kalbin väga ei karda, kuna jutt käib siiski vaid ühest poest Tallinnas. Teised sama valdkonna kaubandusketid aga tegutsevad üle Eesti.

Ka ei usu Kalbin võimalikku nimevaidlusse, kuna üle maailma tegutseb ehitusfirmasid ja ehitusmaterjalimüüjaid, kelle nimes sisaldub saksakeelse sõna "bau", mis tähendab ehitust.

"Meie oleme praeguseks ajaks juba aasta Bauhofi kaubamärgi all turul olnud, mistõttu usun, et klient suudab nimedel vahet teha," sõnas Kalbin.

Leppsalu hinnangul võib Soome ja Rootsi näidetele tuginedes oodata, et tänu oma väga suurele ja heale tootevalikule toob Bauhausi kaubamaja üle linna rahva kokku.

"Usun, et see ei jää ainukeseks kaupluseks, sest tavapraktika järgi pannakse kauplused püsti kummalegi poole linna," sõnas Leppsalu. Enne paari aastat see aga tema hinnangul tõenäoliselt ei juhtu.

Eestis tegutsevad ehituskaupade müüjad usuvad, et Bauhausi tulek mõjutab peamiselt üksiküritajaid, ning loodavad oma toodete paremale eksponeerimisele.

K-Rautakesko juhi Alo Ivaski sõnul on Bauhausi näol tegemist kahtlemata tugeva tegijaga, kes turule tulles ka paigale jääb.

"Sellised suured ketid mõtlevad oma strateegiad piisavalt hästi läbi. Kui nad kusagile otsustavad tulla, siis nad tulevad selleks, et jääda, nii nagu omal ajal K-Rauta," ütles Ivask.

Sellest ajast, kui Bauhaus Eesti poole piiluma hakkas, on Ehituse ABC kaubamärki opereeriva ASi Optimera Estonia juhatuse liikme Anton Kutseri sõnul turusituatsioon varasemaga võrreldes tunduvalt kehvemaks muutunud.

"Langev turg suurendab muidugi alati konkurentsi. Sellise suure konkurendi tulek mõjutab vähem neid, kel vastu panna tugev kauplustekett, ja rohkem üksiküritajaid, kes ehk ei suuda suurt kaupade sortimenti hoida," märkis Kutser.

Ivaski hinnangul kiirendab Bauhausi tulek turu korrastumist, mille käigus peavad ilmselt nii mõnedki väiksemad tegijad oma uksed kinni panema.

"Kindlasti ei ole nii, et suured tegijad peaksid oma eksistentsi pärast värisema. See sunnib küllap pingutama, aga ei ole midagi katastroofilist," arvas Ivask, kelle hinnangul toob Bauhaus kvaliteetkaubandust vaid juurde ning pakub inimestele seega laiemat valikuvõimalust. Sellega kaasneb kahtlemata ka surve hindadele klientide kasuks. Kutser ütles, et kui palju ja millistes kaubagruppides Bauhaus tulek hindasid mõjutab, on praegu veel väga raske prognoosida.

"See sõltub sellest, millal Bauhaus kaupluse avab ja kui suur on müügipind. Eelkõige mõjub see positiivselt just Tallinna ja Harjumaa klientidele," märkis Kutser.

Ivask lisas, et kuna turul jälgitakse väga hoolikalt konkurentide hindu, ei usu ta, et põhikaupade osas väga suured erinevused tulevad. Küll aga on erinev Bauhausi kontseptsioon. "Nii-öelda Saksa tüüpi kaubamaja näeb välja nagu heas mõttes ladu, kus ei ole rõhku pandud näidiste, ideede ja lahenduste presenteerimisele, mis on meie kontseptsiooni tugevus," tõi Ivask võrdluse. Tema sõnul eeldab Bauhausi kontseptsioon seda, et inimesel on juba poodi minnes oma vajadus väga täpselt läbi mõeldud ja selge.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:52
Otsi:

Ava täpsem otsing