Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseostja hääletab püstoliga

    Äripäeva tänane kaanelugu tekitab muremõtteid ilmselt igas lehelugejas, kel mitmerattaline abimees - kunagi ei saa sada protsenti kindel olla, et kütus, mis tolle paaki mingis tanklas voolab, vastab täpselt nendele nõuetele, mida parasjagu seadus ette kirjutab.
    Kütuseseire andmebaasi järgi on viimase kolme aasta jooksul üle Eesti tanklatest võetud kütuseproovidest pisut üle 14 protsendi näidanud ebakvaliteetset kütust.
    Kuid kütuseseire andmebaas ei anna veel täpset ülevaadet kõigist tanklatest, kuigi võimalikult objektiivse pildi poole pürgib nii keskkonnaministeerium kui ka maksu- ja tolliamet. Viimane kontrollib peamiselt neid, kus võidakse kõige tõenäolisemalt ebakvaliteetset kütust müüa. Andmebaasi jõuavad aga mõlema andmed. Alexela paistab päris tihti kontrollijate selliseid kahtlustusi õigustavat - sel tanklaketil on probleeme kõige rohkem.
    Kui nõuetele mittevastava kütuse müüja ikka ja jälle riskib vahele jäämisega ja jääb ka alalõpmata vahele, saab sellest järeldada, et ostja petmine tasub end ära - trahvid reeglite eiramise eest on liiga väiksed.
    Kütusemüüjad väidavad küll, et kehva kütuse pealt teenida pole võimalik, et see, mis kütusest ühel hetkel "solgi" teeb, võib olla näiteks uus reegel karmimate nõuetega. Ka hoidlasse sattunud vesi, puhastamata hoidla jms võivad müüjate sõnul rikkuda hea kütuse ära.
    Aga vaata mis kandi pealt tahes, tegu on toimetuse meelest ikka ostja altvedamisega. Uued nõuded tulevad alati viiteajaga - müüjal on seega aega selleks valmistuda. Lubavad seadused paremat kütust, mis rikub vähem sõiduki mootorit ja loodetavasti saastab vähem keskkonda - karmimate nõuete kaugem eesmärk see ju ongi -, peab ostja seda ka tanklatest saama.
    Kehvad kütuse säilitamistingimused aga näitavad lausa hoolimatust ostjate vastu. See on sama, kui kokk sülitaks toidu sisse, mida sööjale ette kantakse.
    Iseenesest on aga kütuseseire andmebaas väga hea asi - iga kütuseostja võib sellest järele vaadata, kas see tankla, kus tema on harjunud oma plekkruuna jootma, müüb head kraami. Kui ikka tema tavaline ostmispaik kipub tihtipeale nõuete vastu patustama, tuleb hakata oma harjumust muutma ning uus tankla välja vaadata.
    Kütuseostja saabki oma arvamust kõige paremini demonstreerida püstoliga - hoiab ebakvaliteetse kütuse müüja tankimispüstolid oma sõiduvahendi paagist eemal. See efektiivsemgi kui trahv. Aga paneme juurde ka karmima trahvi, pidev pisteline kontroll käibki ja räägime samuti pidevalt neist, kes petavad - kõik see kokku peaks mootorikütuse kvaliteedile ainult kasuks tulema. Ja tervendama ka konkurentsi müüjate vahel.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.