Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tanklate kütusest 14% ebakvaliteetne

    "Eesti Vabariigis on kõik momentaanselt solkkütus," vastas telefonis ärritatult Alexela Oili tegevjuht Ain Kuusik, kelle ettevõttel on viimase kolme aasta jooksul võetud proovidest üle 11 protsendi olnud negatiivsed.
    E-kirja vahendusel teatas Alexela Oili juht hiljem põhjuseks, et Alexela tanklaid on lihtsalt kõige rohkem kontrollitud, kusjuures seetõttu olevat ettevõtte arvel ka kõige rohkem positiivse tulemusega proove.
    Eesti kütuseturu hiidudest on viimasel kolmel aastal kõige enam kontrollitud hoopis Olerexi tanklaid, ent negatiivseid tulemusi on neil Alexelast siiski ligikaudu kolm protsenti vähem.
    Samal perioodil on Statoili tanklate proovidest olnud negatiivsed 4,9 protsenti, Lukoilil 5,4 protsenti ja Olerexil 8,5 protsenti.
    Kõige puhtamana suutis hoida oma mainet Neste, kellel kolme aasta kohta leiti ebakvaliteetset kütust üksnes 3,8 protsendil proovidest.
    Kütusefirmade hinnangul on tegu vaid väikeste möödapanekutega.
    "Kütuse kvaliteet Eestis on järjekindlalt paranenud ja suur osa tuvastatud kõrvalekaldeid ei kujuta endast ohtu ei keskkonnale ega automootoritele," selgitas Olerexi turundusjuht ja üks omanikest Antti Moppel.
    Selline suhtumine kontrollijatele ei meeldi.
    "See on mõttetu vabandus. Kütus peab vastama normile ja punkt," sõnas Eesti Keskkonnauuringute keskuse kütusekvaliteedi osakonna juhataja Priit Alumaa, kelle sõnul võib normist väljas mootorikütus auto tervisele korraliku löögi anda.
    Näiteks mõjutab paigast ära oktaaniarv otseselt auto ökonoomsust ja töövõimet.
    Madala määrdevõimega diislikütuse tõttu kiiluvad aga kõrgsurvepumbad kinni ja lähevad nässu.
    Pidevate möödapanekute ilmnemise taga näeb Alumaa trahvide väiksust.
    "Toll küll trahvib neid, aga ju siis ei ole trahvid piisavad," arvas ta.
    Nõutud normidest kõrvalekaldumine võib olla tingitud nii kütusemahutisse tunginud veest kui ka mootorikütust vedava tsisternauto halvasti puhastatud torustikust.
    Kokkuhoid kvaliteedilt võib aga tähendada suurt raha. "Kütuse puhul kehtib sama reegel nagu muude kaupadegi puhul. Kvaliteedi pealt on kahjuks võimalik kokku hoida või isegi teenida," ütles maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja asetäitja Annika Mägipõld.
    Kütusefirmad ise välistavad kvaliteedilt teenimise võimaluse.
    "Kui keegi tahab riskida seaduserikkumisega, siis võib ju kokku hoida, aga risk klientide usaldus kaotada on palju kallim asi," sõnas Neste Eesti ASi peadirektor Indrek Kaju.
    Samal seisukohal on ka Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo, kelle hinnangul võivad kvaliteedilt teenida vaid need ketid, kes plaanivadki vaid lühiajaliselt turule tulla.
    Alates 2005. aasta detsembrist kuni selle aasta detsembri alguseni on kõikide Eesti tanklate peale võetud 1439 kütuseproovi, millest 14,2 protsenti olid negatiivsed.
    Selles numbris sisalduvad nii keskkonnaministeeriumi korraldatava riikliku kütuseseire tehtud proovid kui ka maksu- ja tolliameti omad.
    Mootorikütuste kvaliteedinäitajate süsteem on kompleksne ja kvaliteedinäitajad on omavahel seotud.
    Mis tahes ühe näitaja kõrvalekalle normist võib mootori töös avalduda mitut liiki probleemidena. Tänapäeva uued mootorid on väga tundlikud ebakvaliteetsete mootorikütuste suhtes. Kompetentsus võiks selles osas nii müüjatel kui ka ostjatel oluliselt parem olla.
    Tean juhtumit, kus näiteks väävlisisaldus on diislikütuses olnud 29 korda lubatust suurem.
    Viktor Grigorjev, keskkonnaministeeriumi välisõhu ja kiirgusohutuse büroo juhataja
    Kehva kvaliteediga mootorikütus põhjustab autodel mootoririkkeid, nõuab sagedasemat autohooldust ja -remonti ning saastab keskkonda eriti väävliühendite ja lenduva orgaanikaga.
    Priit Alumaa, Eesti Keskkonnauuringute Keskuse kütusekvaliteedi osakonna juhataja
    Väävlisisaldus mõjutab auto toimimist. Liigne väävel võib põhjustada roostet ja riknemisi katalüsaatorisüsteemides. Kui oktaaniarv paigas ei ole, mõjutab see otseselt auto ökonoomsust ja töövõimet. Samuti madala määrdevõimega diislikütuse tõttu kiiluvad kõrgsurvepumbad kinni ja lähevad nässu.
    Indrek Kaju, Neste Eesti ASi peadirektor
    Normid muutuvad aastatega ja lähevad karmimaks. 1. jaanuarist ei tohi meil müüa diislikütust, mille väävlisisaldus on 50. Praegu on seda täiesti seadluslikult müüa. Kuid ega see siis ei tähenda, et jaanuarist alates see autodele kahjulikum oleks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.