Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soov liising lõpetada põrkub vastuseisule

    "Oleme küsinud pangalt maksepuhkust, lepingute refinantseerimist, osa sõidukite väljaostmist ning osast loobumist, kuid ükski variant ei ole neile sobinud," kurtis anonüümseks jäänud ettevõtja, kes tahab töömahu vähenemise tõttu 3-4 veoautost lahti saada ning nende liisingulepingu lõpetada. Kokku on sel ettevõttel 16 masinat. Osa neist on majandusbuumiaegsest kasumist välja ostetud.
    Ehkki liisingulepingud on sõlmitud ükshaaval ning mingit raamlepingut pole, väidab SEB Liising ettevõtja kinnitusel, et kõik veoautode liisingud on omavahel seotud. Liisingulepingut saab aga enne tähtaega lõpetada vaid liisinguandja ning seda juhul, kui ettevõte jääb makseid võlgu kahel järjestikulisel kuul või rikub ükskõik millist muud liisinguandja jaoks olulist kohustust. Ettevõte oma veokitele ise seni ostjat otsinud pole.
    Eelarvet pingestavad liisingulepingud on praegu paljude autoomanike ja liisingufirmade probleem. Automüüjad jätavad enne tähtaega tagastatud liisinguautod pankade koormaks. Pangad ahistavad liisinguvõtjaid, et nad jätkaksid maksmist, kuni sõidukeile omal käel ostjad või liisingu ülevõtjad leiavad.
    Saksa Auto müügijuht Heikki Jaansalu tunnistas aripaev.ee-le: "Idee poolest pole see automüüja teema. Meil pole kohustust enne tähtaega tagastatud liisinguautosid tagasi osta." Tagasiostukohustus tekib alles liisinguperioodi lõpus, selgitas ta.
    Jaansalu ütles samas, et kes koormavast liisinguautost lahti tahab saada, peab ise vaatama, kuidas ostja leiab. Automüüja tavaliselt masinat tagasi ei võta. Erandiks on juhud, kui klient soovib liisinguautot vahetada sama autokaupmehe müüdava sõiduki vastu.
    "Me lähtume autode hindamisel reaalsest turusituatsioonist ja oleme konservatiivsed," rääkis Jaansoo. See tähendab, et vähekasutatud liisinguauto jääkmaksumus võib ületada sõiduki praegust turuhinda isegi mitu korda. Samas tahavad liisinguautosid tagasi tuua ja odavamate ning ökonoomsemate vastu vahetada nii eraisikud kui ka paljud firmad.
    ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu ütles samuti, et liisinguvõtjate soovil nad sõidukeid tagasi ei osta. "Tõsi, teeme seda juhul, kui klient soovib pruugitud sõiduki uue vastu vahetada ning me sisseostuhinnas kokkuleppele jõuame," rääkis ta.
    "Loomulikult ostame tagasi sõidukid, mille liisingutähtaeg on täis saanud ning oleme võtnud tagasiostukohustuse," lisas Lillipuu. "Pruugitud sõidukite turg on juba mitu kuud küllastunud, vastavalt sellele kujunevad ka hinnad, mis on järsult langenud."
    Silberauto juhatuse liige, Mercedes-Benzi sõiduautode müügidirektor Toomas Kreek kommenteeris, et Silberauto liisingust tulnud sõidukeid tagasi ei osta, kui see pole nende jaoks osa uue auto müügiprotsessist.
    Kasutusrendi iseloomuga liisingulepingu puhul oleme kliendiga kokku leppinud, et nõuetekohaselt täidetud lepingut saab enne tähtaega lõpetada poolte kokkuleppel. Kapitalirendi iseloomuga lepingu ennetähtaegse lõpetamise peamisteks eeldusteks on võlgnevuse puudumine ja liisingueseme finantseerimiseks tehtud kulutuste tasumine.
    Autokaupmehed pole valmis üldiselt liisinguautosid enne tähtaega tagasi ostma, välja arvatud juhtudel, kus vara jääk on turuhinnaga võrreldes väga soodne või kui automüüjal on ka lepingu kestel kohustus auto tagasi osta. SEB Liisingul pole statistikat, kui palju kliente soovib lepinguid enne tähtaega lõpetada ja palju neist liisinguvarale ise ostja leiab.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.