Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäeva võidufotod
Halvimal juhul võiks majandusajalehele fotode tegemine piirduda laua taga istuvate pintsaklipslaste kujutamisega. Kuid ei! Kuigi žüriis eelnenud aastail olnud vihjasid mõningasele tasemelangusele, ei ole häbeneda midagi.
Võistlusfotode hulgas esines muidugi ka klišeesid, osalt paratamatuid, osalt mitte. Ikka need kodutud! Kuigi olemusfotode hulgast teise koha saanud töö just sama teemat esitles: peenelt ja kujundlikult. Ikka need põgenikud ja kriisikolded! Kuigi uudisfoto võitjatöö just sel teemal oli. Ikka need pintsakus mehed! Kuigi uudisfoto kolmanda koha töö võttis igavast kohtustseenist pea viimase välja.
Ajakirjafotod olid enamikus tehniliselt väga head, kuid sisult jäid hõredaks. Žürii leidis, et alati nagu polegi selge, kes on piltnik ja kes pildistatav. Liigne aukartus glamuuri ja raha ees? Ajakirjade kontseptsiooniprobleemid? Ainsa preemia sai ajakirjafotode hulgast Dmitri Demjanovi portree, mis näis nagu kuskilt tuttav, ent suutis olla kujundlik, lihtne ja lööv. Vähem on rohkem, tuleks selle žanri tegijaile öelda.
Audiogaleriide arendamist tuleb jätkata, et luua sügavamat seost pildirea ja heli vahel; videotest parimad olid täiesti TV-kõlblikul tasemel.
Eks hindajate hulgas oli teisigi arvamusi ja ega žüriil ühtset seisukohta väljaspool auhinnatute nimekirja olla saagi…
Autor: Tõnu Kaalep