Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülemiste City: 15 aastaga 15 miljardit

    Arendaja tunnistab, et majanduskriisi tingimustes nii hoogsalt lähiaastatel enam investeerida ei saa.
    Praeguseks on Ülemiste ärikvartalisse planeeritud hooneist valminud vähem kui kümnendik. Ülemiste City juhatuse esimees Andre Veskimeister ütleb, et vaatamata sellele on nad jõudnud valmis ühe etapi. "See omakorda annab aimu sellest, mis siin kord olema hakkab.
    Oleme valmis ehitanud kogu linnaku infrastruktuuri, puhkealad, pargi ja ridamisi hooneid. Kokku umbes 45 000 ruutmeetrit uut büroopinda. Ülemiste Citys on kodu leidnud 101 tarka äri ajavat firmat. Vaba büroopinda on ligikaudu 4000 ruutmeetrit," lisab Veskimeister.
    Mainori (projekti on seni investeeritud ASi Mainor kaudu - toim) nõukogu esimees Ülo Pärnits lisab, et Ülemistele on koondunud lühikese aja jooksul mitmeid Eesti intellektuaalse kapitali tipptegijaid - Microlink, Webmedia, Helmes, Fontes ja Mainori Kõrgkool. Rentnikke on Ülemiste Citys praegu 202.
    Ettevõtte hallata on ka vanem tootmispind, mida on ligikaudu 100 000 ruutmeetrit. Kokku on Suur-Sõjamäe äripiirkonnas 145 000 ruutmeetrit rendipinda. "Kogu Ülemiste City projekti on praeguseks investeeritud üle ühe miljardi krooni," lisab tegevjuht Andre Veskimeister.
    Kuidas praegune majandusseis projektile on mõjunud? Kas Ülemiste City on mõne osa arendusest peatanud või edasi lükanud? "Oleks vale öelda, et majandusolukord ei ole midagi muutnud - ettevõtted vaatavad oma arengut senisest konservatiivsemalt. Kinnisvaraarendus oli, on ja jääb väga kapitalimahukaks tegevuseks ja kuni finantssektor on omadega ummikus, on väga raske planeerida suurt arendustegevust. Sellist tempot nagu viimasel kahel aastal, järgmisel aastal ei ole," möönab Veskimeister neile küsimustele vastates. Pärnits täiendab: "Rentnike huvi asuda Ülemiste Citysse on olnud kogu aeg stabiilne. Arendustegevust me peatanud ei ole, küll aga pidurdab finantskriis arengu kiirust. Seisma pole see jäänud ega jää ka. Projekti külmutamise vajadust ei ole."
    Millal Ülemiste City lõplikult valmib? Kui palju selleks raha kulub?
    "Enne 15 aastat ei saa see kindlasti valmis, aga kas ta kunagi üldse valmis saab? Kui arvestada seda, et detailplaneering võimaldab siin ehitada peaaegu miljon ruutmeetrit brutopinda, siis ega väiksema summaga kui 15 miljardit krooni toime ei tule," arvab ettevõtmise nõukogu esimees Ülo Pärnits.
    Hindan Ülemiste City ideed ja innovatiivsust ning teostust väga heaks.
    Kindlasti areneb see idee edasi ja kunagi saab valmis ka planeeritud tehnopark/innovatsioonilinnak. Praegust majandusolukorda arvestades võib teostus planeeritust rohkem aega võtta. Ülemiste City üks suuremaid plusse on terviklikkus ja ainulaadsus Eestis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.