Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nord Stream liigub seatud eesmärgi poole

    Nagu kinnitasid Äripäevale eile torujuhet kavandava firma Nord Stream tippjuhid, püsib projekt probleemidest hoolimata graafikus ja tarned peaksid algama 2011. aastal.
    Kui kaugel projekt on?
    Võime kinnitada, et projekt on Euroopas praegu kõige kaugemale jõudnud suur gaasi infrastruktuuri projekt. Oleme esitanud ehitusloa taotluse kolmele viiest riigist ja kohe-kohe esitame need ka Soomes ja Taanis. Keskkonnamõjude raport valmib lähikuudel ja ehitama tahame hakata 2010. aasta alguses.
    Kui palju projekt hilineb ja kui kulukamaks läheb?
    Ehitustööde algus on viibinud, et oleks enam aega keskkonnauuringuteks, kuid oleme võimsusi lisanud - näiteks ühe laeva asemel kaks, et ehitustöid kiirendada. Nii ei ole olulisi viivitusi. Projekti maksumuseks sai alguses öeldud vähemalt 5 miljardit eurot, nüüd on see tõusnud 7,4 miljardile eurole. Siin on sees näiteks mullu tõusnud terase hind. Kulusid on lisanud ka keskkonnamõjude uuringud.
    Kuidas finantskriisis rahastajad leiate?
    30 protsenti maksumusest katavad aktsionärid, ülejäänu laenatakse turgudelt. See on tugevate aktsionäridega oluline infrastruktuuriprojekt, gaasi järele on ilmne nõudlus. Ei usu, et siin probleeme tekib. Samuti sobib see konteksti, kus kogu Euroopa tahab infrastruktuuriprojektidega majandust ergutada. See annab tööd nii Itaalia, Prantsusmaa, Saksamaa, Soome kui ka Venemaa inimestele.
    Kas gaasile on juba ostjad olemas?
    Torujuhtme esimesest etapist on lepingutega kaetud 2/3. Ja ostja pole ainult Saksamaa, vaid ka Prantsusmaa, Suurbritannia, Holland ja Taani.
    Projektile on mõnes riigis suur vastuseis.
    Oleme püüdnud kõigi muredele vastu tulla. Rootsis loobusime teenindusplatvormi ehitamisest. Poolas peavad meie aktsionärid kõnelusi Poola ühendamiseks Saksamaa võrguga, et riik saaks gaasi ühe suuna asemel kahelt suunalt.
    Rõhutaksin, et see projekt ei asenda ühtegi transpordikanalit, vaid täiendab olemasolevaid - Euroopa kasvavast gaasinõudlusest katab Nord Stream tulevikus vaid neljandiku.
    Kas osanike ringi on plaanis laiendada, räägitakse prantslaste huvist?
    Ei.
    Kas Lätti tuleb harujuhe?
    Arutatud on, kas ehitada kõrvalharud kaldariikidesse, kuid ametlikke taotlusi pole ja Lätiga kõnelusi ei peeta.
    Nord Streami finantsjuht Paul Corcoran ütles eile, et finantsturgude hullust olukorrast hoolimata ei jää Nord Streami gaasitoru projekt rahata.
    "Pangad laenavad praegu pigem sellistele soliidsetele tööstusprojektidele kui üksteisele," ütles Corcoran, kelle sõnul vajab Nord Stream esimeseks etapiks 3,5 miljardit eurot. Rahastamiskokkulepped loodetakse lukku lüüa selle aasta keskpaigaks.
    "Ettevõttena ei ole Nord Stream pankade jaoks atraktiivne laenusoovija, kuid projektina on Läänemere gaasitoru vägagi atraktiivne. See puudutab energiat, infrastruktuuri, on pikaaegne ja stabiilse tuluga. Projektil on neli tugevat osanikku ja ühe või teise osaniku - näiteks Gazpromi - finantsprobleemid seda ei kõiguta," ütles Corcoran.
    Finantsjuhi sõnul Euroopa Investeerimispangalt projekt raha ei küsi, ehkki on ELi prioriteetsete infrastruktuuriprojektide nimistus.
    Küsimusele, kui kasulikuks on firmale osutunud Saksamaa endise kantsleri Gerhard Schröderi ja Soome ekspeaministri Paavo Lipponeni palkamine, vastas Nord Streami finantsjuht, et mõlemal endisel tipp-poliitikul on tohutu kogemus ja "kvaliteetinimeste kaasamine saab ainult kasu tuua".
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.