Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prisma kett murrab Tallinnast välja Narva
"Tegu on esimese Prisma Peremarketi hüpermarketiga väljaspool Tallinna," sõnas Lihavainen. "Narva Prisma üks oluline trump on tema asukoht. Nimelt paikneb uus kaubanduskeskus Narva suurimas elamurajoonis," sõnas Lihavainen.
Tema sõnul tuleb Tallinnas viie kauplusega esindatud Prismalt teateid laienduste kohta teistes Eesti linnades lähiajal kindlasti veel. "Kasum, mille oleme aastate jooksul teeninud, on kõik jäänud Eestisse ning praegu on väga soodne aeg selle edasiinvesteerimiseks Eestis," sõnas ta.
Prisma Peremarket pole eelmise aasta tulemusi veel kokku löönud, kuid Lihavaineni sõnul peab ettevõte kõige olulisemaks näitajaks pidevat kliendiostude kasvu kõikides kauplustes. "Kokku tehti Prismades eelmise aasta jooksul 725 000 ostu enam kui ülemöödunud aastal, kuigi kaupluste arv jäi samale tasemele," märkis ta.
Peremarketi tegevjuht rääkis, et Prisma kontseptsioon töötab paremini just majanduse raskematel aegadel. "Ka Soomes oli Prisma kiire turuosa kasv eelmise kümnendi majanduslanguse ajal. Sama turuosa kasvu trendi on näha praegu ka Eestis ja muidugi endiselt Soomes," kinnitas ta.
Lihavaineni ütlusel pole Prisma siiani töötajaid koondanud ja praegu pole selleks ka vajadust.
Selveri tegevjuht Iivi Saar ütles, et võrreldes Selveri 32 kauplusega on neli Prisma kauplust palju vähem ning Prisma laienemise ees nad hirmu ei tunne. Ta lisas, et ka Selveril on Narvas üks kauplus ja jaanuari lõpuks avatakse teine.
"Ka Selver on viimastel aastatel väga jõudsalt arenenud. Meil on kokku 32 kauplust. Arvan, et oleme linnadest oma põhiklientuuri saanud," lisas ta.
Saare sõnul pole Eesti kaubandusturg veel pungil täis ja ruumi on veel mõne supermarketi jaoks. "Ka Selver avab märtsis Kakumäele kaupluse," lisas ta.
"Kindlasti jaotub klientuur mingil moel. Eks elu näitab, kui palju üks või teine kett kaotab, kaotus võib olla 5-30%. Kui ainult hinnaga mängida, siis mingil hetkel ei suuda kliendile lisaväärtust pakkuda," rääkis Saar.
Prisma odavamaid hindu kommenteeris Saar, et üks asi on see, mis jõuab hinnavõrdlusesse. "Kui meil on kampaaniahinnad, siis me ei muuda neid kahe-kolme nädala jooksul," märkis Selveri juht.
"Otseselt kellelegi näpuga ei näita, kuid see on ebaaus kliendi suhtes, kui kampaaniahind kehtib ainult hinnavõrdluse ajal, umbes ühe nädala," ütles Saar.