Kulud alla! Kuidas?

15. jaanuar 2009, 07:14

Rasketes majanduslikes oludes toimetulekuks
kärbivad tootmisettevõtted hoolikalt kulusid ning otsivad võimalusi, kuidas
efektiivsemalt tegutseda.

ASi Viisnurk juhatuse esimees Andres Kivistik ütles, et ettevõte tegutseb laial rindel kolmes valdkonnas. "Tegeleme mööbli jaemüügiga, mööbli valmistamisega ning ehitusmaterjalide tootmisega," selgitas ta. "Eks kõikides neis valdkondades ja erinevatel turgudel mõjutab ülemaailmne majandussurutis meid veidi erinevalt."

Kivistiku arvates on alanud aastal kõikide ettevõtete põhiülesanne likviidsuse hoidmine.
"Oleme kõik kulud üle vaadanud ning Viisnurk ei raiska raha millelegi, mis pole just hädapärast vajalik," märkis ta. "Investeeringud jäävad lähiajal tegemata."

Lisaks kulude kokkuhoiule on Kivistiku sõnul vaja likviidsuse säilitamiseks tulubaasi säilitada ning selleks otsitakse uusi turge ja sektoreid, seda eriti ehitusmaterjalidele. "Samas on laienemisplaane lähitulevikuks riskantne teha - raha on vaja selleks, et toime tulla prognoositavalt väheneva käibega," leidis Kivistik. "2009. aastaks oleme klientidelt turgude kohta saanud infot, et nõudlus väheneb ning müük ilmselt kukub."

2009. aasta esimeses kvartalis töötab Viisnurk osalise tööajaga, samas kui juhid püüavad välja töötada efektiivsuse tõstmise projekti. Projekti eesmärk on vähendada tootmistsükli pikkust ning tootmisesse hõivatud varude mahtu.

Kivistik uskus, et paaril järgneval aastal on raske hakkama saada, kui ettevõte ei suuda müüki piiri taga kasvatada. "Meie tooted ei ole nn mainstream, vaid pigem suunatud kindlasse nišši ning meie kogemus näitab, et igas riigis on see nišš olemas," ütles ta. "Nii suudame kompenseerida käibe kukkumist senistel sihtturgudel ja säilitada tulubaasi."

Saku Õlletehase kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul ütleb lihtne loogika, et kõik ettevõtted peavad praeguses olukorras olema senisest efektiivsemad.

"Keerulistel aegadel aitab see mobiliseerida kõik olemasolevad jõud veelgi paremini, mis suurtel ja tugevatel ettevõtetel tegelikult olemas on," põhjendas Põiklik. Tema hinnangul on õlleturg küll kahanenud, kuid Saku Õlletehase brändid on tugevad.

"Erinevate tegevustega hoiame müüginumbrid endiselt kõrgel," kinnitas ta. "Näiteks on Saku On Ice'i turuosa pidevalt suurenenud ning oleme veendunud, et selles segmendis on veelgi ruumi kasvada." Põiklik rääkis ka, et oma tegevuses on nende ettevõte kulusid kokku tõmmanud.

Plekk-katuste tootja ASi Toode müügijuhi Erki Loigomi sõnul üritab ettevõte üldise müügi languse vastu saada eksportturu kasvatamisega lähiriikides. "Kuna meie turuosa lähimate naabrite juures on väike, on seal võimalik konkurentide arvel isegi kasvada," leidis ta. "Koduturul aga pöörame erilist rõhku kliendibaasi hoidmisele ja võtmekliendihaldusele, nemad annavad meile vähegi tööd."

Loigom kinnitas, et konkurentide raskused pakuvad ettevõttele uusi väljakutseid, näiteks võimalusi hõivata uusi kliente. Nii ei kavatse ettevõte kindlasti kokku hoida müügipersonali koolituste pealt ning hoolitseb, et töötajatel oleks motivatsiooni, mis tagab inimeste huvi töötegemise vastu.
Erki Loigom lisas, et turunduses tuleb olla tark ja tulistada sihtmärki, nn puusalt paugutamise aeg sai seekord otsa.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. January 2009, 07:14
Otsi:

Ava täpsem otsing