Teisipäev 28. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mart Luik: Kalev Meedia saavutas negatiivses mõttes täiesti uue taseme

15. jaanuar 2009, 13:48

Kalev Meedia saavutas mõne toote puhul
Eesti ajakirjandusturul negatiivses mõttes täiesti uus tase, kus ajakiri tuli
turule ilma ühegi makstud reklaamita, ütles Ajakirjade Kirjastuse juht Mart
Luik.

"Eks see ole ühelt poolt nende suuruse või väiksuse küsimus," lisas ta. Luige kinnitusel polnud Kalev Meedia töötajad just väga aktiivsed oma toodet pakkuma, seda on talle rääkinud ka reklaamikliendid.

Luik ütles äsjases Kuku raadio saates "Magneet", et ajastuse mõttes tuli Kalev Meedia otsus ajakirjad sulgeda talle üllatusena. Esialgu oli Kalev Meedia veel ostjate poole peal, viitas ta Oliver Kruuda meediafirma hiljutistele ajakirjaostudele.

"Kõik mõtlesid, et neil on küll kahjumid suured, ent seda näebki plaan ette. Siis selgus, et sellist plaani pole ja ajakirjad pandi kinni," sõnas Luik.

Kalev Meedia ajakirjadest rääkides ütles Luik, et nende mõni üksik helgem täht on läinud kehvemaks. "Võtame ajakirja Just, millel veidi aega tagasi veel oli lugejaid. Kuid viimase uuringu järgi oli Justil lugejaid vaid 15 000, see pole ajakirjade sektoris teab mis tulemus," märkis ta.

Ajakirjade Kirjastus ei taha Luige sõnul Kalev Meedialt ühtegi suletavat väljaannet üle võtta. "Mis kirjeldab ka nende portfelli kvaliteeti," sõnas ta. Mitmed ajakirjad kirjutasid Luige sõnul liialt ühest teemast, mis aga majanduslanguse ajal end ära ei tasu.

"Väikestele nišitoodetele ei jätku Eestis lugejahuvi ega reklaamiraha," ütles Luik. Võib-olla buumi tingimustes olid ootused nii kõrged, et hakati ka nišiajakirju tegema, ent nüüd selgub, et see otsus oli vale, rääkis ta.

AjakirjadMart LuikMart Luikest jäävad Eestis Luige sõnul alles lipulaevad, mis on omas segmendis kõige suuremad. "Naistekaid kannatab teha mitut sorti – natukene noorematele, natuke vanematele," ütles ta.

Luik kinnitas täna, et mullu suvel Ajakirjade Kirjastuse juhiks saades oli tal kohe selge, et tuleb toodete portfell üle vaadata. Mida sügise poole, seda halvemaks asjad läksid, me üritasime sellest ees olla, et halvad uudised meid ei üllataks, rääkis ta äsjases raadiosaates.

Luige kinnitusel lahkus nii mõnigi inimene sügisel Ajakirjade Kirjastusest, sammus 50 meetrit eemal asuvasse Kalev Meediasse ja sai seal ka kohe tööd.

Ajakirjade Kirjastus on viimasel ajal sulgenud ühe ajakirja – noortele tüdrukutele mõeldud Stiina. "Teismelised lähevad internetti kiiremini kui teised lugejagrupid," põhjendas Luik. Selleks aastaks on kirjastus tema sõnul valmis tunduvalt raskemateks oludeks.

Ajakirjade Kirjastuse portfellis on 25 toodet. Nende levinumbrid nii tellijate seas kui üksikmüügis on Luige sõnul suhteliselt stabiilsed. Kõige suurem tagasilöök on tulnud reklaamiturul, rääkis ta.

Luik kinnitas, et sulgemisele minevaid ajakirju tulemas veel, eriti väiksemate, nõrgemate, kitsas nišis toimetavate ajakirjade seas. "Sügisel ennustasin suletavate ajakirjade arvuks kümme ja ma ei pidanud toona silmas Kalev Meediat," rääkis Luik täna.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. March 2009, 14:16
Otsi:

Ava täpsem otsing