Laupäev 21. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

SEB Pank: nimevahetus tõstis mainet

19. jaanuar 2009, 14:36

Nimevahetusele üle 20 miljoni krooni
kulutanud SEB Pank usub, et tänu sellele võib tänavu toimuda olulisi muutusi
ettevõtete tuntuse ja maine uuringu esikolmikus.

Vastab SEB Panga marketingidivisjoni direktor Karl Multer.

Kui kaua nimevahetusprotsess kestis?

Nimevahetusprotsess, mille käigus sai Eesti Ühispangast SEB Pank, kestis kolm ja pool aastat. Ettevalmistustega alustasime 2004. aasta sügisel, 2005. aasta aprillis muutsime panga nime SEB Eesti Ühispangaks ning 2008. aasta märtsis SEB Pangaks. Pidasime mitmeetapilist nimevahetust oluliseks, kuna asendasime ju Eesti ühe tuntuima ja tugevaima brändi uue brändiga.

Kuidas tagantjärele hindate nimevahetusprotsessi?

Nimevahetus sujus igati plaanipäraselt, sest meil oli algusest peale kindel nägemus ja eesmärk, et see toimub järk-järgult. Otsustasime Eesti ja Rootsi turul tuntud brändi – vastavalt Eesti Ühispanga ja SEB – tugevused liita ning inimestele muutustega harjumiseks aega anda. Lõplik nimevahetus ei tulnud kõne alla enne, kui SEB nime teadis Eestis vähemalt viis inimest kümnest. Praegused uuringud näitavad, et SEBd teab 9,4 inimest kümnest.

Loomulikult oli töömahukas ka Eesti Ühispanga nime asendamine SEBga kõikidel infokandjatel alates visiitkaartidest ning lõpetades pangakontoritel olevate logodega. Lisaks on SEB suure ettevõttena seotud väga rohkete koostööpartnerite ja projektidega ning seetõttu on kasutusel materjale, mis sisaldavad meie panga tunnusmärke. Ilmselt võib näiteks internetiavarustes meie vana nime siiani kohata. Võtame seda kui täiesti loomulikku paratamatust ja pikaajalise protsessi üht loogilist osa.

Kui palju nimevahetusprotsess maksma läks?

Nimevahetusprotsessiga seotud otsesed kulutused olid umbes 20 miljonit krooni, millele lisanduvad nimevahetuse huve teeninud kulutused kommunikatsioonile üleminekuperioodil.

Mis kasu nime muutus toonud on?

Ühise nime ja kaubamärgi kasutus turgudel, kus SEB tegutseb, tagab selgema kommunikatsiooni ja visuaalselt parema äratundmise kõikidel koduturgudel. Ootan huviga igal kevadel läbiviidavat ettevõtete tuntus-tugevusindeksi uuringut. Eelmisel aastal oli esikolmikus Hansapank, Kalev ja SEB. Selles edetabelis võib tulla huvitavaid muutusi.

Kas nime vahetus on ka kliente minema peletanud?

Vastupidi. Kui aastal 2005 hakkas iga neljas asutatud ettevõte meie kliendiks, siis praegu on selleks juba iga teine. Eraklientide poolelt rõõmustab meid igapäevapanganduse toodete edu. Kas või näiteks deebetkaartide turuosa – just võtsime eelmise aasta numbrid kokku ja rõõm oli näha turuosa kasvu. Eelmise aasta absoluutseks edulooks on arvelduspakettide turuletoomine, mis on läinud paremini, kui vähegi loota julgesime. Need on selged statistilised faktid.


�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. January 2009, 15:17
Otsi:

Ava täpsem otsing