Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavlennud haaravad turgu

    Üldise majanduslanguse tingimustes peavad odavlennufirmad laienemisplaane ning lubavad kliendile soodsat hinda säilitada.
    Estraveli asepresident lennunduse alal Mauri Saarend ütles, et Tallinna Lennujaamas on tõesti reisijatenumbrid vähenemas. "Samas tühistas easyJet Berliini lennu ja ka nende numbrid langevad. Nii et seda Eesti turu kohta väita ei saa," kommenteeris ta maailmatrendi, kus hoolimata reisijate arvu vähenemisest, teatavad odavlennufirmad pidevast kasvust.
    Läti lennufirma airBaltic teatas eelmisel nädalal, et neil oli mullu 2,59 miljonit reisijat, mis on 29% rohkem kui üleeelmisel aastal. Õige pea alustab airBaltic lende uutesse sihtkohtadesse: Linköpingisse Rootsis, Palangasse Leedus ja Tromsøsse Norras.
    Ka easyJet alustab reisijatevedu 14 uude sihtkohta üle Euroopa. EasyJeti tegevjuht Andy Harrison usub, et nende 14 uut marsruuti saavad olema populaarsed nii puhkajate kui ka ärireisijate silmis. EasyJetiga lendas detsembris 3,1 miljonit inimest, mis on 7,3% enam kui 2007. aasta samal perioodil. Euroopa suuruselt kolmas odavlennufirma Air Berlin teatas kasumist, sest ka ärireisijad eelistavad järjest rohkem odavalt lennata.
    Reedel informeeris Ryanair avalikkust oma rekordilisest müügitulemusest: nädalaga müüdi 1,5 miljonit istekohta. Kampaania korras müüdud piletite maksumus oli 75 krooni. Lennufirma juhi Stephen McNamara sõnul oli tegemist hinnasõja esimese etapiga.
    Mauri Saarend tunnistas, et Ryanair, mis Riiast lendab, pakub tugevat konkurentsi ja mõned Lõuna-Eesti kliendid võivad tõepoolest eelistada Riia kaudu lendamist. "Kunagi varem ei ole lendamine nn klassikaliste lennukompaniidega olnud nii odav olnud kui praegu, sest kütuse hinna langedes ja majandussurutises tehakse väga suuri sooduskampaaniaid," ütles ta.
    Lennupiletite müügiga tegeleva Bookinghouse Eesti esindaja Matti Pruul aga ei kinnitanud, et eestlased eelistaksid rohkem odavalennufirmasid. "Eestis ei ole odavlennufirmadel turgu, üks lend läheb vaid," selgitas Pruul. Ka ei ole ta täheldanud, et eestlased mujal Euroopas eelistaksid odavlennufirmadega lennata.
    "Pigem on inimesed hakanud lennupileteid internetist ostma ja reisbüroode müük kukub. Inimesed soovivad, et pilet võimalikult odavalt kätte tuleks," selgitas ta trende. Bookinghouse lisas oma broneerimissüsteemi odavlennufirmad alles hiljuti, seetõttu on nende piletite müük keskkonnas ka pidevalt kasvanud. "Aga ka klassikaliste lennufirmade piletite müük ei ole üldse kahanenud," lisas Pruul.
    Pruuli arvates võivad odavlennufirmade kasvavad reisijaarvud olla firmade enda promo. "Neil pole praegu mõttekas jõuliselt Eesti turule tulla, sest siis peab turuosad ringi jagama ja see on raske," jäi ta pessimistlikuks.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Tuuleaktsiatele hakkas puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.