Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Finnair võib kaaluda liitumist SASiga
Taani majandusleht Börsen kirjutas üleeilses esikaaneloos, et Finnairi peakontoris nähakse SASiga liitumises mitmeid plusse. Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS saaks osa vananenud lennukeist maha kanda. Finnair väldiks Lufthansat eemale tõrjudes tugeva konkurendi teket Põhjala turule. Ka Finnairi leivanumbriks olevatel Aasia liinidel on Lufthansa soomlastele tugev konkurent.
Finnairi asepresident Christer Haglund ütles lehele, et võimaliku ühinemise positiivne külg on väljavaade liinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii Põhjalat kui ka rahvusvahelisi liine. "Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma," lisas ta. Näeme suuri kasvuvõimalusi nii Aasias kui ka Põhja-Ameerikas, märkis Haglund.
Eile lükkas Haglund Kauppalehtile antud usutluses ümber Börseni väite, nagu pakuks Finnairi ja SASi võimalik liitumine mitmeid võimalusi. "Leht küsis minult, et kui Finnair ja SAS peaksid liituma, siis milliseid positiivseid ja negatiivseid tagajärgi sel oleks."
Haglund lisas, et loomulikult ei saa midagi välistada, kuid Finnair ei pea ega plaani läbirääkimisi, igal pool Euroopas tiirelnud SAS pole meie uksele koputanud. Finnairi nõukogu esimees Christoffer Taxell lubas vastata küsimustele siis, kui SAS on müügis.
Siiski on Finnairi suhtumine muutunud. Alles mullu suvel ütlesid soomlased, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on kliendibaas.
Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson peab ühinemist mõttekaks. "Tegu oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas," ütles ta. "Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit," lisas Gustafsson.
Võimalikule tehingule on ka takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse - üks on osa lennufirmade liidus One World, teine Star Alliance'is. Lisaks on SASil Börseni teatel teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid - samas kui Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusid ja Embraerid.
Taani Sydbanki analüütik Jacob Pedersen ütles jaanuari alguses, et SASi müük Lufthansale on kõige tõenäolisem. Lufthansa huvi kinnitas ka nende rahvusvaheliste suhete direktor Karsten Bentz. "Saksa ja Itaalia järel on Skandinaavia turg Lufthansa jaoks tähtsuselt kolmandal kohal," märkis ta toona. Kuuldused, et Lufthansa võiks osta SASi, said hoogu suvel, mil SAS kinnitas, et nad peavad läbirääkimisi teiste lennufirmadega. Financial Times kirjutas eelmisel nädalal, et Lufthansa lõpetas SASiga läbirääkimised juba sügisel, kui SASi finantsolukord halvenes.
Samas teatas Prantsuse leht La Tribune samuti eelmisel nädalal, et SASi vastu tunneb huvi ka äsja 25% Alitaliast ostnud Air France-KLM. Nende kõrval soovis osalust Alitalias omandada ka Lufthansa.