Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Finnair võib kaaluda liitumist SASiga

    Taani majandusleht Börsen kirjutas üleeilses esikaaneloos, et Finnairi peakontoris nähakse SASiga liitumises mitmeid plusse. Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS saaks osa vananenud lennukeist maha kanda. Finnair väldiks Lufthansat eemale tõrjudes tugeva konkurendi teket Põhjala turule. Ka Finnairi leivanumbriks olevatel Aasia liinidel on Lufthansa soomlastele tugev konkurent.
    Finnairi asepresident Christer Haglund ütles lehele, et võimaliku ühinemise positiivne külg on väljavaade liinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii Põhjalat kui ka rahvusvahelisi liine. "Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma," lisas ta. Näeme suuri kasvuvõimalusi nii Aasias kui ka Põhja-Ameerikas, märkis Haglund.
    Eile lükkas Haglund Kauppalehtile antud usutluses ümber Börseni väite, nagu pakuks Finnairi ja SASi võimalik liitumine mitmeid võimalusi. "Leht küsis minult, et kui Finnair ja SAS peaksid liituma, siis milliseid positiivseid ja negatiivseid tagajärgi sel oleks."
    Haglund lisas, et loomulikult ei saa midagi välistada, kuid Finnair ei pea ega plaani läbirääkimisi, igal pool Euroopas tiirelnud SAS pole meie uksele koputanud. Finnairi nõukogu esimees Christoffer Taxell lubas vastata küsimustele siis, kui SAS on müügis.
    Siiski on Finnairi suhtumine muutunud. Alles mullu suvel ütlesid soomlased, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on kliendibaas.
    Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson peab ühinemist mõttekaks. "Tegu oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas," ütles ta. "Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit," lisas Gustafsson.
    Võimalikule tehingule on ka takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse - üks on osa lennufirmade liidus One World, teine Star Alliance'is. Lisaks on SASil Börseni teatel teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid - samas kui Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusid ja Embraerid.
    Taani Sydbanki analüütik Jacob Pedersen ütles jaanuari alguses, et SASi müük Lufthansale on kõige tõenäolisem. Lufthansa huvi kinnitas ka nende rahvusvaheliste suhete direktor Karsten Bentz. "Saksa ja Itaalia järel on Skandinaavia turg Lufthansa jaoks tähtsuselt kolmandal kohal," märkis ta toona. Kuuldused, et Lufthansa võiks osta SASi, said hoogu suvel, mil SAS kinnitas, et nad peavad läbirääkimisi teiste lennufirmadega. Financial Times kirjutas eelmisel nädalal, et Lufthansa lõpetas SASiga läbirääkimised juba sügisel, kui SASi finantsolukord halvenes.
    Samas teatas Prantsuse leht La Tribune samuti eelmisel nädalal, et SASi vastu tunneb huvi ka äsja 25% Alitaliast ostnud Air France-KLM. Nende kõrval soovis osalust Alitalias omandada ka Lufthansa.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.