Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lugeja arvab

    Metsatöösturid soovivad luba vedada puitu raskemate autodegaRaskete autode lõhutud teede taastamine läheks maksma oluliselt rohkem, kui on metsatöösturite kokkuhoid vedudelt. Aga seda raha ei maksa muidugi nemad, nemad ostavad teenitud kasumiga džiibi ja logistavad sellega ringi.Metsatöösturid tahaks suurima heameelega veel allesjäänud metsad maha raiuda, silmakirjaks tuuakse esile hoolitsus töökohtade eest! Teed las lagunegu - mis neil sellest. Kasud omale ja kahjud ühiskonna kaela - see on nende tegelik lipukiri. Tegelikult tahaks metsad hoopistükkis taastamistöid ning hooldusraiet. Pärast asiste metskondade hävitamist on see töölõik sisuliselt lakanud olemast. Mehed jauravad poeuste taga või lunivad vallamajadest toetusi, kuid äärmiselt vajalikud tööd jäävad tegemata.Teid lõhub ikka teljekoormus. Kui sellest aru ei saa, tuleks kooli minna.Kui metsatööstus ja -transport lakkavad olemast, siis ehk hakatakse liigutama. Muidu vaatame ja võrdleme kõike teiste lähiriikidega, kus on vastavad seadused sisse viidud. Rootsi tõstis täismassi, alandas makse metsa pealt, sama tegi Soome. Lätis on samuti täismass suurem kui Eestis. Meil käib mingi lapsik jutt, et ei kannata sillad ja teed. Miks kõik lõigud pole lagunenud, kas seal sõidetakse õhus? Asi hakkab pihta teedeehituse kvaliteedist ja raskeveokite taha on hea peitu pugeda oma tegematajätmistes.Ärge kaasake ekspertiisi juurde maanteeametit, vaid tellige see sõltumatutelt ekspertidelt, näiteks TTÜst, kus peaks piisavalt teedeehitusinsenere olema.Mina arvan, et meil sõidab juba praegu üle poole veokite ülekaaluga. Seda tõlgendatakse nagu kiirusepiirangut, et 10-15% rohkem või kiiremini pole veel midagi.Sellest rahast lõviosa on välismaalt sissevedamata jääv kütus. Ärge muidugi sellist asja lubage! Äkki keegi mõtleb veel mõnes muus vallas kah sellise asja välja. Mõtle, aktsiis jääb saamata, see ongi ju osaliselt maanteeameti leib? Muidugi, kui vaja, lõhub ka liiga pikk raadioantenn teid. Kui 40 tonni toetub viiele sillale (tavaline pikk poolhaagis), on see 8 tonni sild ehk 4 tonni ratas. Kui 60 tonni toetub seitsmele sillale (metsaveok ja nelja sillaga käru), on see 8,57 tonni sild, ehk selgelt raskem kui tavaline veoauto. Aga küsige siis 54 tonni ja rahu maa peal!
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.