Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lugeja arvab
Metsatöösturid soovivad luba vedada puitu raskemate autodegaRaskete autode lõhutud teede taastamine läheks maksma oluliselt rohkem, kui on metsatöösturite kokkuhoid vedudelt. Aga seda raha ei maksa muidugi nemad, nemad ostavad teenitud kasumiga džiibi ja logistavad sellega ringi.Metsatöösturid tahaks suurima heameelega veel allesjäänud metsad maha raiuda, silmakirjaks tuuakse esile hoolitsus töökohtade eest! Teed las lagunegu - mis neil sellest. Kasud omale ja kahjud ühiskonna kaela - see on nende tegelik lipukiri. Tegelikult tahaks metsad hoopistükkis taastamistöid ning hooldusraiet. Pärast asiste metskondade hävitamist on see töölõik sisuliselt lakanud olemast. Mehed jauravad poeuste taga või lunivad vallamajadest toetusi, kuid äärmiselt vajalikud tööd jäävad tegemata.Teid lõhub ikka teljekoormus. Kui sellest aru ei saa, tuleks kooli minna.Kui metsatööstus ja -transport lakkavad olemast, siis ehk hakatakse liigutama. Muidu vaatame ja võrdleme kõike teiste lähiriikidega, kus on vastavad seadused sisse viidud. Rootsi tõstis täismassi, alandas makse metsa pealt, sama tegi Soome. Lätis on samuti täismass suurem kui Eestis. Meil käib mingi lapsik jutt, et ei kannata sillad ja teed. Miks kõik lõigud pole lagunenud, kas seal sõidetakse õhus? Asi hakkab pihta teedeehituse kvaliteedist ja raskeveokite taha on hea peitu pugeda oma tegematajätmistes.Ärge kaasake ekspertiisi juurde maanteeametit, vaid tellige see sõltumatutelt ekspertidelt, näiteks TTÜst, kus peaks piisavalt teedeehitusinsenere olema.Mina arvan, et meil sõidab juba praegu üle poole veokite ülekaaluga. Seda tõlgendatakse nagu kiirusepiirangut, et 10-15% rohkem või kiiremini pole veel midagi.Sellest rahast lõviosa on välismaalt sissevedamata jääv kütus. Ärge muidugi sellist asja lubage! Äkki keegi mõtleb veel mõnes muus vallas kah sellise asja välja. Mõtle, aktsiis jääb saamata, see ongi ju osaliselt maanteeameti leib? Muidugi, kui vaja, lõhub ka liiga pikk raadioantenn teid. Kui 40 tonni toetub viiele sillale (tavaline pikk poolhaagis), on see 8 tonni sild ehk 4 tonni ratas. Kui 60 tonni toetub seitsmele sillale (metsaveok ja nelja sillaga käru), on see 8,57 tonni sild, ehk selgelt raskem kui tavaline veoauto. Aga küsige siis 54 tonni ja rahu maa peal!
Autor: ÄP