Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SAS jätab raja vabaks

    Äripäeva andmetel on mitmed suured lennukompaniid huvi tundnud SASi osaluse vastu Estonian Airis. Siiski jäi Air France-KLMi, Lufthansa ja Finnairi huvi aega, kui SASiga oli kõik veel hästi.
    "Praegu ei ole ühtki strateegilist investorit silmapiiril. On kujunenud ajalooline hetk, mil Eesti riik võiks SASi osaluse väga soodsa hinnaga välja osta. Isegi hind ei ole SASile enam määrav. Peaasi, et tülikast osast lahti saaks," rääkis anonüümsust palunud asjatundja.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts eelistas eilses avalduses lennufirma uute omanikena Eesti investoreid, "kes järgivad riigi huve".
    Saksa lennufirma Lufthansa ei kommenteerinud eile Äripäevale Estonian Airi võimalikku ostmist, kuid kinnitas, et Eesti turg on neile oluline.
    Finnairi kinnitas, et neil huvi puudub. "Meie liinivõrk Balti riikides ja Soomes on kaetud," lausus Finnairi asepresident Taneli Hassinen.
    AirBalticult ja British Airwaysilt ei õnnestunud Äripäeval eile kommentaare saada, nagu ka Eesti bussi-, rongi- ja laevaäris jõudsalt kanda kinnitanud Marcel Vichmannilt ja Tiit Pruulilt.
    Viimastel kuudel Estonian Airi kosilastena nimetatud Tallinki üks suuromanikke Ain Hanschmidt ei soovinud teemat kommenteerida. "Ma ei saa praegu rääkida, olen nõupidamisel. Praeguses majandussituatsioonis peaksid inimesed rohkem tööd tegema ja vähem rääkima," märkis Hanschmidt.
    Eelmise nädala alguses lausus Hanschmidt Äripäevale, et nii Tallinnale kui ka Eesti riigile on oluline see, et lennuliiklus toimiks.
    "On selge, et SASi omandist huvituvat investorit huvitab Estonian Air, mitte 49% kaasomandit," ütles Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults. Eeldan, et SASi osalusest huvituvad investorid võtavad ettevõttega ja teiste aktsionäridega peagi ise ühendust, lisas ta.
    Ka Estonian Airi juht Andrus Aljas ütles, et omanikevahetus ei tähenda olemasolevate plaanide kiiret ümbervaatamist ja koostöö SASiga jätkub.
    "Kiiresti ostja leidmine oleks suurepärane," kommenteeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik. "Tõenäoliselt on ostab osaluse investeerimispank või investeerimisgrupp, kes näiteks siin kandis juba lennuliinidesse investeerib. Ei tohi unustada ka kohalikke investoreid," lausus Loik logistikauudised.net-ile. "Arvan, et investorid juba tutvuvad Estonian Airiga."
    Eilsel pressikonverentsil Stockholmis SASi majandustulemusi kommenteerides ütles kontserni juht Mats Jansson lõpuks välja, et nende huvi oli Balti riikides arendada airBalticut, ja avaldas soovi osalus Estonian Airis võimalikult kiiresti müüa.
    "Tahame müüa nii kiiresti kui võimalik, kuid ilma väärtust kahjustamata," ütles Jansson. Kommenteerides Estonian Airile antud ligi 30 miljoni kroonist laenu, ütles ta, et tuli rahaabi anda. "Muidu oleks ta makseraskustesse sattunud või pankrotti läinud," ütles Jansson.
    SASi põhihuvi Balti riikides oli airBaltic, mis tuli müüa sel põhjusel, et SASil ei olnud võimalik firmas kontrollosalust saada. Osaluse müük tõi firmale 250 miljonit Eesti krooni kasumit.
    Kogu kontserni tulemust kommenteerides ütles Jansson, et see on "õudne tulemus", kuid lisas, et suur osa sellest on tingitud Spanairist, mis praeguseks on müüdud.
    Küsimusele, kas SAS suudab jätkata iseseisva firmana, vastas Jansson, et praegu plaanib firma 100% keskenduda uue strateegia elluviimisele. Samas ei ole iseseisvaks jäämine "eesmärk omaette".
    "Eesti ettevõtetest olen kuulnud Tallinkist," vastas Gild Bankersi partner Rain Tamm küsimusele Estonian Airi võimalike kosilaste kohta.
    "Pikemas perspektiivis on lennundus riikliku tähtsusega regionaalpoliitiline küsimus. Kui oleme mures, et Võru- ja Põlvamaal saaksid inimesed koju bussiga sõita, siis Eesti jaoks on siiski tähtsam, et inimesed saaksid siia võimalikult paljudest kohtadest otse lennata," arutles Tamm.
    Tamme hinnangul võiks ka Eesti riik Estonian Airi suuromanik olla. "Eesti riik on osale ettevõtetele hea omanik olnud. Estonian Airi asemel võiks maha müüa Eesti Posti või Eesti Loto. Kui kiiresti sobivat investorit ei leita, peaks riik igal juhul Estonian Airi omama ja elus hoidma. See on strateegiliselt niivõrd olulise tähtsusega, et lendama jäädaks, et siit ikka otselende oleks."
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.