Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aljas: Estonian Airi lõpetamise plaani pole

    Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas vastas eile logistikauudised.net-is lugejate küsimustele.
    Milline investor on Estonian Airi juhtide arvates lennufirmale parim kosilane?
    Ideaalne investor on see, kes tunneb rahvusvahelist lennundust ja suudab aidata kaasa tugeva koostöövõrgustiku loomisel teiste lennufirmade ja partneritega. Seda, mida on võimalik teha väga suurte ambitsioonidega, aga väga valede otsustega, on näha sellest, mis juhtus Leedus flyLALiga.
    Mis on SASi osaluse eest õiglane hind?
    Ei taha hinna teemal spekuleerida, selle lepivad kokku ostja ja müüja omavahel.
    Kas Estonian Air saaks hakkama ka ilma strateegilise partnerita/omanikuta?
    Estonian Air ei saa kindlasti hakkama ilma tugeva strateegilise partnerita ja loomulikult ei pea strateegiline partner olema tingimata omanik.
    Kas Estonian ei võiks otsida allianssi mõne eduka odavlennufirmaga?
    Odavlennufirmade huvi väikese Eesti turu vastu on olematu. Elu ise on näidanud, et kõik, kes siia on tulnud (easyJet, Norwegian), ei ole aja jooksul mitte laienenud, vaid on lende kokku tõmmanud.
    Kui tõenäoline on stsenaarium, et Estonian Air lõpetab lähema aasta-paari jooksul tegevuse?
    Seda stsenaariumi jätkuvalt Estonian Airi juhatuse laual ei ole!
    Kui palju peaks võimalik ostja olema valmis Estonian Airi investeerima või seda laenudega toetama lähima 2-3 aasta jooksul?
    See sõltub võimaliku ostja äriplaanist.
    Praeguse äriplaani kohaselt peaks lisaraha vajadus pärast uute lennukite tulemist üldse ära kaduma.
    Milliseid muutusi märkab omanikevahetusest lennureisija?
    Kindlasti ei tule mingeid kiireid muudatusi. Edaspidi sõltub palju uue omaniku äriplaanist.
    Kas müügitehing võib mõjutada uute CRJ900 lennukite ostu?
    Ei või, kuna lepingud on alla kirjutatud ja töö uute lennukite tulekuks käib juba ammu ning suure hooga.
    Kuidas hindate lennunduse üldist olukorda maailmas ja Euroopas?
    Kogu maailma lennundus on viimaste aastakümnete suurimas languses ning enamik lennufirmasid on kahjumis. Lennunduse raske olukorra taga ei ole ainult kütusehinna järsk tõus eelmise aasta keskel, vaid eeskätt majanduslangus. Kindlasti tähendab see tööstusharu edasist konsolideerumist, kuna ülepakkumist on praegu tõesti palju.
    Kas Estonian Airi juhtkond näeb ka enda suuri vigu firma edendamisel ja juhtimisel? Ei saa ju lõputult ajada kõike majanduslanguse süüks.
    Keegi ei ole eksimatu ning vigu on kindlasti tehtud ja tehakse ka edaspidi. Meie praegune põhisuund on aga kindlasti õige.
    Kas teie töökoht on ohus?
    Ei mõtle sellele.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ei välista, et SASi müüdava osaluse Estonian Airis võib omandada mõni Venemaa investor.
    Parts ütles ETV hommikuprogrammis "Terevisioon", et ta ei välistaks võimalike investoritena kedagi, vahendasid ERR Uudised. "Estonian Airi puhul ei ole julgeoleku küsimus esimesel kohal, nagu me tavaliselt räägime teatud kohast tuleva kapitali puhul. Tegemist on Eesti majanduskeskkonna atraktiivsuse, konkurentsivõime ja avatuse küsimusega," ütles minister.
    Minister juhtis samas tähelepanu tõsiasjale, et Vene investorid on tundnud huvi ka Ungari ja Itaalia lennuettevõtete vastu, aga tehinguid ei ole sõlmitud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.