Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aljas: Estonian Airi lõpetamise plaani pole
Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas vastas eile logistikauudised.net-is lugejate küsimustele.
Milline investor on Estonian Airi juhtide arvates lennufirmale parim kosilane?
Ideaalne investor on see, kes tunneb rahvusvahelist lennundust ja suudab aidata kaasa tugeva koostöövõrgustiku loomisel teiste lennufirmade ja partneritega. Seda, mida on võimalik teha väga suurte ambitsioonidega, aga väga valede otsustega, on näha sellest, mis juhtus Leedus flyLALiga.
Mis on SASi osaluse eest õiglane hind?
Ei taha hinna teemal spekuleerida, selle lepivad kokku ostja ja müüja omavahel.
Kas Estonian Air saaks hakkama ka ilma strateegilise partnerita/omanikuta?
Estonian Air ei saa kindlasti hakkama ilma tugeva strateegilise partnerita ja loomulikult ei pea strateegiline partner olema tingimata omanik.
Kas Estonian ei võiks otsida allianssi mõne eduka odavlennufirmaga?
Odavlennufirmade huvi väikese Eesti turu vastu on olematu. Elu ise on näidanud, et kõik, kes siia on tulnud (easyJet, Norwegian), ei ole aja jooksul mitte laienenud, vaid on lende kokku tõmmanud.
Kui tõenäoline on stsenaarium, et Estonian Air lõpetab lähema aasta-paari jooksul tegevuse?
Seda stsenaariumi jätkuvalt Estonian Airi juhatuse laual ei ole!
Kui palju peaks võimalik ostja olema valmis Estonian Airi investeerima või seda laenudega toetama lähima 2-3 aasta jooksul?
See sõltub võimaliku ostja äriplaanist.
Praeguse äriplaani kohaselt peaks lisaraha vajadus pärast uute lennukite tulemist üldse ära kaduma.
Milliseid muutusi märkab omanikevahetusest lennureisija?
Kindlasti ei tule mingeid kiireid muudatusi. Edaspidi sõltub palju uue omaniku äriplaanist.
Kas müügitehing võib mõjutada uute CRJ900 lennukite ostu?
Ei või, kuna lepingud on alla kirjutatud ja töö uute lennukite tulekuks käib juba ammu ning suure hooga.
Kuidas hindate lennunduse üldist olukorda maailmas ja Euroopas?
Kogu maailma lennundus on viimaste aastakümnete suurimas languses ning enamik lennufirmasid on kahjumis. Lennunduse raske olukorra taga ei ole ainult kütusehinna järsk tõus eelmise aasta keskel, vaid eeskätt majanduslangus. Kindlasti tähendab see tööstusharu edasist konsolideerumist, kuna ülepakkumist on praegu tõesti palju.
Kas Estonian Airi juhtkond näeb ka enda suuri vigu firma edendamisel ja juhtimisel? Ei saa ju lõputult ajada kõike majanduslanguse süüks.
Keegi ei ole eksimatu ning vigu on kindlasti tehtud ja tehakse ka edaspidi. Meie praegune põhisuund on aga kindlasti õige.
Kas teie töökoht on ohus?
Ei mõtle sellele.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ei välista, et SASi müüdava osaluse Estonian Airis võib omandada mõni Venemaa investor.
Parts ütles ETV hommikuprogrammis "Terevisioon", et ta ei välistaks võimalike investoritena kedagi, vahendasid ERR Uudised. "Estonian Airi puhul ei ole julgeoleku küsimus esimesel kohal, nagu me tavaliselt räägime teatud kohast tuleva kapitali puhul. Tegemist on Eesti majanduskeskkonna atraktiivsuse, konkurentsivõime ja avatuse küsimusega," ütles minister.
Minister juhtis samas tähelepanu tõsiasjale, et Vene investorid on tundnud huvi ka Ungari ja Itaalia lennuettevõtete vastu, aga tehinguid ei ole sõlmitud.
Autor: ÄP