Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riskifond Porsche teeb ka autosid

    Samal ajal kui USA autotootjad teenivad juba aastaid kahjumeid, raporteeris Porsche tegevjuht Wendelin Wiedeking nädal aega tagasi toimunud aktsionäride üldkoosolekul eelmise finantsaasta kasumi kasvamisest tervelt 50 protsendi võrra. Mis aga veelgi üllatavam, sportautode tootja eelmise poolaasta kasum on suurem kui käive, millega see läheb ilmselt rekordite raamatusse, sest isegi Google'i kasumlikkus ei ületa sada protsenti, kirjutas ajakiri Fortune.
    Porsche saab ainult 12 protsenti kasumist autode tootmisest, ülejäänud osa tuleb geniaalsest ja keerukast riskimaandamise skeemist, mis loodi enne, kui hakati üle võtma Euroopa suurimat autotootjat Volkswagenit ning mis kulmineerus viimase aktsiate paanilise lühikeste positsioonide katmisega eelmise aasta lõpus, kirjutas ajakiri. Nn lühikesi positsioone võtavad spekulandid, kes panustavad väärtpaberi langusele, müües laenatud aktsiaid ning lootes neid hiljem oodavalt tagasi osta. Kui aga panustamine ei õnnestu ning aktsia hind hakkab tõusma, peavad spekulandid mingil hetkel hakkama väärtpabereid paaniliselt ostma. Kui on tegemist suhteliselt vähelikviidse aktsiaga, võib tõus olla üsna märkimisväärne. Nii juhtuski möödunud novembris Volkswageni aktsiaga, mis läks 600protsendilisele tõusule, aga samal ajal viis hinnalangusele panustanud Saksamaa ühe rikkama ärimehe Adolf Merckle enesetapule.
    Porsche riisus paanikalt veel ühe koorekihi, otsustades välja kirjutada optsioone 3 protsendile Volkswageni aktsiatele, mis tõi investeerimispank Goldman Sachsi arvutuste kohaselt veel 8 miljardit dollarit lisatulu. Jaanuari alguse seisuga kuulus Porschele üle 50 protsendi Volkswageni aktsiatest, aga tänu optsioonidele (õigus osta aktsiaid kindlal ajal kindla hinnaga) kuulub neile sisuliselt juba 74 protsenti Volkswagenist.
    Sellise tegevuse tõttu visatakse autotööstuse ringkondades juba ammu nalja, et Porsche on riskifond, mis muu hulgas toodab autosid. Porsche ise seda muidugi naljaks ei pea, kinnitades, et tegevus on vajalik strateegiliste eesmärkide elluviimiseks.
    Maailma kõige kasumlikum autotootja teenis eelmisel aastal iga sõiduki pealt keskmiselt 14 000 dollarit ehk 168 000 krooni marginaali. Briti autotööstuskonsultant Peter Schmidt kutsub Porschet hiiglaslikuks raha trükkimise masinaks.
    Aga muidugi ei ole taevas pilvitu ka Porsche pea kohal. Aktsionäride üldkoosolekul teatas Wiedeking, et finantsaasta esimesel poolel (lõppes jaanuaris) vähenes käive 14 protsenti ning tootmine peatatakse 19 päevaks. Mõned analüütikud tõttasid kiiresti ka aktsia soovitust langetama.
    Ehkki ettevõtte võlakoorem on suur, on Porschel vaba kapitali rohkem, kui USA valitsus kavatseb General Motorsile, Fordile ning Chryslerile kokku raha anda. Sellele lisandub osalus Volkswagenis. Investeerimisfirma Thornburg Investment Managementi portfellihaldur Alex Motola toonitas sügisel investeerimisajakirjale Barrons, et Volkswageni omanduse väärtus üksi on samaväärne Porsche kahekordse turuväärtusega.
    Porsche hakkas Volkswageni aktsiaid ostma 2005. aastal pärast seda, kui Wiedekin oli aru saanud, et väikefirmana ei suuda Porsche globaalsetel turgudel suurtega konkureerida. Fortune tõi välja veel ühe nüansi - 2015. aastast kehtima hakkavad karmid nõuded autode süsinikdioksiidi emiteerimisele. Kuna emissioone hakatakse arvestama grupi baasil ning Volkswagen müüb üsna palju keskkonnasõbralikke mudeleid, lahendaks see hoobilt ka Porsche probleemid.
    Samas ei lähe Väikesel Peetril Suure Peetri ülevõtmine nii libedalt, kui paistab. Porsche asutaja lapselaps Ferdinand Piech, kes on ühteaegu Porsche üks suuromanikke ja Volkswageni nõukogu esimees, on tehingu vastu. Konflikt lahenes septembris toimunud perekonna koosolekul, kus Wiedeking sai Volkswageni ülevõtmiseks täieliku toetuse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.