Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Masspostitus jõuab postkasti harvem
Viimastel kuudel tehakse reklaami vähem, mahud vähenevad täpsema kande jaotuse arvel umbes 15-20%, ütles üle 15 aasta tegutsenud Studio of Marketingi tegevjuht Jüri Kivit.
"Kui paar aastat tagasi postitati reklaamid lisaks põhilisele sihtrühmale igaks juhuks ka mujale (põhimõttel "ehk näkkab"), siis nüüd postitatakse ainult klientidele, kellelt on olnud parem tagasiside," selgitas Kivit.
ASi Itella põhitegevus on arved, neile lisatakse aga ka otsepostitusreklaam. "Koos arvetega liikuv reklaam on jäänud samale tasemele," mainis Itella juht Mait Sooaru.
Sooaru sõnul on tüüpiline otsepostituste tegija telekomisektor, mis on tugevas konkurentsis, samuti kindlustus- ja liisingufirmad.
Sooaru sõnul on reklaamiturul kaks vastandlikku tendentsi. "Kuigi üldiselt on ettevõtted kulutamisega ettevaatlikud, kärbivad eelarvet, siis samal ajal on ettevõtteid, kes arvavad, et just praegu on õige aeg olulist turusegmenti hõivata," rääkis Sooaru.
Ka Kruuli Trükikoja ASi tegevdirektor Urmas Kahk näeb otsepostituste tellimuste arvu kahanemist. Põhjusteks peab Kahk paljuräägitud kokkuhoiupoliitikat ja ettevõtete makseraskusi. "Tihtipeale moodustab toote trükkimine kogu otseposti kuludest vaid osa - tihti väiksema osa. Toode on ju vaja ka laiali kanda ning see pole sugugi mitte odav," rääkis Kahk.