Jänku kärbib kõrvu

Silvia Viidik 17. veebruar 2009, 00:00

Maailma üks tuntumaid täiskasvanute meelelahutust pakkuv meediakontsern teatab homme vaatamata põhjalikele ümberkorraldustele ilmselt oma viiendast järjestikusest kvartalikahjumist.

Playboy edulugu sai alguse 1953. aasta detsembris ilmunud ajakirjast, mille kaanel poseeris seni maailma üheks kaunimaks naiseks peetav Marilyn Monroe. Ajakirjal puudus kuupäev, sest noor Hugh Hefner oli teise väljaande ilmumise koha pealt ebakindel.

Igakuine trükis täiskasvanutele jäi pärast kiiret läbimüüki siiski püsima ning on vallutanud koha ajakirjariiulites juba enam kui sajas riigis üle maailma.

Ettevõtte enda hinnangute järgi loeb iga numbrit umbes 15 miljonit inimest ning 2,6 miljonit neist on lojaalsed tellijad.

Kuigi Hugh Hefner suutis 1970. aastatel viia ajakirja edu tippu USAs, siis väljaande rahvusvahelistumise taga on hoopis tema tütar Christie Hefner, kes asus meediaettevõtet juhtima 1979. aastal ning annab nüüd üllatuslikult juhtohjad käest.

Christie Hefneri käe all on Playboy kontsern viimase kahe aastakümnega kasvanud väga laiaks - lisaks paberkandjale on ta suutnud viia ajakirja ka televiisorisse, online'i, raadiosse ja moodsamatesse mobiiltelefonidesse.

Praegu käimasolevaks paberlehe ja online'i veel tihedamaks ühendamiseks viib kasutaja interaktiivse suhtluseni teiste kasutajatega ning võimaluse kiiremini ja mugavamalt kõike lehekülgedel pakutavat leida. Uut vingemat kodulehte saab plaanide järgi külastada juba selles kvartalis.

Playboy rahvusvahelistumine on olnud nii põhjalik, et 2007. aastal jõudis palju kõminat põhjustanud ajakiri ka meie lettidele. Ning kahtlused, et eestlaste tagasihoidlikkuse tõttu võivad leheküljed õige kasinaks jääda, on kustutatud kohalike kaunitaride armeega, kes ajakirja pürgivad.

See kõik ei aita siiski aktsia hinda, mis viimase 12 kuuga on kukkunud pea 80 protsenti. Kõlab õõvastavalt, kuid veel hirmsam paistab viimase poolteise kuu langus - 23 protsenti. Aktsia saab kätte vaid veidi vähem kui kahe dollari eest. Ilmselt ei ole investoritel enam põhjust juukseid kitkuda, sest väärtpaberil pole enam eriti kuhugi vajuda.

Kaunis nukrat trendi on märganud ka kontserni juhtkond, kes on tumedale tulevikule majanduses püüdnud vastu minna oluliselt väiksema töötajaskonna ja ümberstruktureeritud ettevõttega. Pea viiendiku töötajate koondamine viis kolmanda kvartali tulemustest minema 6,3 miljonit dollarit - kulu, milleta oleks Playboy kasumirida ehtinud 1,1miljoniline plussmärgiga number. Ning kulud seal ei lõppe.

Kasumihoiatuse kohaselt ootab ettevõte neljandas kvartalis kahjumit firmaväärtuse mahakandmise ja muude ühekordsete kulude tõttu üle 100 miljoni dollari. Lisaks peab meediaettevõte maksma täiendavad 4 miljonit töötajatele, kelle jaoks kontori uksed suletuks jäävad.

Kui aktsiahind ja kasum on hoolega ämbreid kolistanud, siis ühe tugevusena bilansis peaks kindlasti välja tooma praegu nii väärtusliku rahalise positsiooni, mis peaks aitama ettevõttel veel nii mõnegi kahjumliku kvartali üle elada. Loomulikult on likviidset vara suure majanduse allakäiguspiraali tõttu vähemaks jäänud, kuid siiski vaid pisut. 2007. aasta kolmanda kvartaliga võrreldes on raha 2008. aasta kolmandas kvartalis vaid 3 protsenti vähem.

Kui Christie Hefner suutis peamiselt USAs kirgi kütnud meediakompanii teha tuntuks üle maailma ning kaasajastada väljundkanaleid, jääb küsimus, kas uus juht on võimeline kõik selle üle võtma ilma midagi oluliselt rikkumata.

Kui ettevõtet on kakskümmend aastat juhtinud vaid üks inimene, on selgelt kaunis keeruline väljastpoolt tulles kõike hoomata ning juba voolitud savi veel siledamaks teha.

Christie Hefner ise on Playboy tulevikku vaadates suhteliselt optimistlik: "Särtsakad, pea ainupositsiooni hoidvad ajakirjad nagu Playboy ja Vanity Fair jäävad elama. Usun, et nad on olemas ka kolme, viie ja viieteistkümne aasta pärast."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:57
Otsi:

Ava täpsem otsing