Sampo pani mullu sundmüüki alla kümne eluaseme

17. veebruar 2009, 17:20

Sampo Panga personaal- ja jaepanganduse
direktor Tõnu Vanajuur ütles küsimuse peale, mis peaks juhtuma, et pank hakkaks
inimesi kodust välja tõstma, et tagatisvara realiseerimine on kõige viimane samm
ja mullu oli taolisi lahendusi alla kümne korra.

„Tagatisvara realiseerimine on kõige viimane samm. Antud lahendused realiseerusid eelmisel aastal alla kümne korra juhtumitest,“ kinnitas Vanajuur. See ei tähenda aga tema sõnul automaatselt kodu kaotamist. „Pered vahetavad oma endise elamispinna uue väiksema ja odavama vastu. Kindlasti aitavad keerulisest seisust edasi liikumisel ka lähikondsed, eriti vanemad,“ täpsustas Vanajuur.

Ka parima tahtmise korral ei saa pank aidata inimest, kes seda ise ei taha, seepärast on eriti oluline rõhutada koostöö vajadust, rääkis Vanajuur. „Tagatisvara realiseerimine on kõige viimane samm, mis võetakse ette ainult siis, kui ükski teine variant ei aita," toonitas ta.

Vanajuur selgitas, et on sügavalt ekslik arvata, et panga eesmärk on inimese või ettevõtte laenutagatiste realiseerimine. Probleemide korral on esmaseks märksõnaks tema sõnul õigeaegne ja konstruktiivne suhtlemine ning kodulaenajate ja panga vahel kujundatakse pikaajaline, loomulikult positiivse vaatega suhe. Samas tuleb tõdeda, et eralaenude teenindamisel võib esineda maksehäireid, mis on siiski üldiselt ajutist iseloomu, lisas ta.

Pikemaajalise maksehäire, üle 90-päevase perioodiga, seisus töötavad pank ja klient Vanajuure ütlusel tihedas koostöös, et leida lahendused maksehäiretest väljumiseks. „Sampo Pangal on tervikuna 17 000 kodulaenuklienti. Panga klientidest on täna sügavamad makshäired paarisaja kodulaenaja puhul, kellega pank tegeleb pidevalt ja süsteemselt,“ märkis ta.

„Kui perel on ees raskemad ajad, siis on äärmiselt oluline koostöös panga nõustajaga arutada tekkinud olukorda. Oma tuleviku sissetulekutele tuleb emotsioonideta otsa vaadata ning koostada järgnevaks perioodiks adekvaatne ning tulemuslik eelarve – selleks on panga nõustajad just parimad abimehed,“ soovitas Vanajuur.

Väga oluline on Vanajuure sõnul hinnata tervikuna ka tarbimislaenude/liisingu kuumaksete koormust ning need koos panga abiga restruktureerida, sest see vähendab oluliselt kliendi maksekoormust. „Lisaks restruktureerimisele pakub pank ka klientidele laenu põhiosas maksepuhkust, mis aitab klienti ajutise tööpuuduse ajal. Põhiosa maksepuhkuse praktika on "liikuda edasi" 6 kuu sammuga. Äärmise vahendina rakendab pank samuti intressipuhkust ja seda tavaliselt maksimaalset 6 kuu sammuga,“ rääkis Vanajuur.

Kindlasti peavad kliendid aru saama, et pank ei kustuta olemasolevaid kohustusi, kuid aitab leida probleemide tekkimisel lahendusi, ütles Vanajuur. Samuti ei soovita me pikaajalise laenu tasumiseks kasutada lühiajalist ja kallist laenu, sest see ainult süvendab probleemi, lisas ta.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. February 2009, 17:59
Otsi:

Ava täpsem otsing