Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

General Motors: laoautod on uutel mudelitel jalus

18. veebruar 2009, 15:00

General Motors on eesmärgiks seadnud
turuosa suurendamise, mille peavad pikemas perspektiivis kindlustama uued
ökonoomsed elektriautod. Enne seda tuleb aga maha müüa lattu seisma jäänud
mudelid.

„Jah, me oleme turuosa suurendamisest muidugi huvitatud ja teeme selleks ka samme, kuid päeva lõpuks ei tohi unustada, et me peame siiski teenima kasumit,“ ütles General Motorsi Balti regiooni juht Maciej Calka, kelle sõnul ei saa turuosa suurendamine muutuda eesmärgiks omaette, mille eest võitlemine muudaks GMi niigi õhukeseks muutunud rahakoti veelgi õhemaks.

Kui Eesti automüüjate eelmise aasta keskmine kuu müüginumber oli 2000 autot, siis veebruari müügi väljavaade jääb 750 auto kanti. Kas see number allub tavapärasele automüügi sesoonsusele ning pöörab märtsis-aprillis tõusule, et julgenud GMi Eesti arendusjuht Marek Vihuri pakkuma hakata. Tema hinnangul on autoturu kukkumise puhul tegemist teatud määral liigse ettevaatlikkuse ning ülereageerimisega üldise negatiivse majandusfooni taustal. Kui sellele lisada liisingufirmade konservatiivsus ning fakt, et Eestis müüdavatest sõiduautodest on 80–90% liisinguautod, on taoline müügi kukkumine Vihuri sõnul täiesti ootuspärane. „Pikem ette ennustamine on üsna mõttetu, pigem tuleb hoida ja kaitsta oma turuosa,“ ütles ta.

Calka rõhutas, et kuigi kogu maailmas möllab kriis ning olud on heitlikud, on ja jäävad GMi strateegia põhipunktid muutumatuks. „Meie prioriteedid pole muutunud. Nendeks on endiselt tugev bränd, kvaliteetsed, mugavad autod ning ökonoomsus ja keskkonnasäästlikkus. Me disainime ka endiselt uusi mudeleid ja see ei muutu,“ kinnitas Calka.

Ökonoomsus ning keskkonnasõbralikkus on autoostjate jaoks järjest suurema tähtsusega ostuotsuse tegemisel ning selle suunaga lähevad kaasa ka Opeli ja Chevrolet’ uued mudelid, mida GM Eestis esindab – bensiini- ja diisliautod ökonoomsemaks, ning neile hakkavad tulevikus kannale astuma vesinik- ning elektriautod.

Üks GMi pilet tulevikku on paari nädala pärast Genfi autonäitusel esitletav elektriauto Opel Ampera, mis tuleb koos oma elektrilise „venna“ Chevrolet Voltiga tootmisesse järgmise aasta alguses. „Nende autode aku laadimine on sama lihtne nagu mobiiltelefoniga – paned ööseks kolmeks tunniks laadima, ja hommikul tõmbad juhtme seinast,“ rääkis Vihuri. Esmaste kalkulatsioonide järgi annavad need elektriautod bensiiniautodega võrreldes sama mootori mahu juures mitmekordse säästu, riigiti ka soodustusi keskkonnamaksudelt, kindlustuselt ja ka parkimiselt.

Kuid selleks, et uued autod saaksid Eesti turule tulla, tuleb krediidikriisi tõttu lattu seisma jäänud vanad mudelid eest ära müüa. „Otse loomulikult oodatakse uusi mudeleid, aga kuidas see kõige kiiremini teoks saaks – siin ei ole lihtsaid vastuseid. Ma olen täiesti nõus, et Eesti ja kogu Baltikumi edasimüüjatel on sellega suur mure, aga nii palju kui meie võimuses, püüame teha erinevaid müüki toetavaid kampaaniaid, et lattu seisma jäänud autod ära müüa,“ rääkis Calka, kelle sõnul tähendab see ostjate jaoks tõelist kuldaega – üsna sagedamini lähevad autod kaubaks omahinnaga või lausa alla selle. Et teha ruumi uutele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. February 2009, 08:27
Otsi:

Ava täpsem otsing