Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamituru uus tulemine

    Internetibuumi ajal 1990. aastate lõpus prognoosisid paljud meediaspetsialistid, et internet kaotab paberlehed - julgemad oraaklid lootsid, et viie aastaga.
    Paraku ei suutnud internetimeedia leida endale kohe töötavat ärimudelit: ta ei leidnud üles ei oma reklaamiandjat ega oma lugejat.
    Meedia on nagu kirjakandja, kes toob sõnumeid. Olgu siis uudiseid või reklaame, olgu häid või halbu, aga nad lähevad konkreetsele lugejale korda. Kusjuures see on müüt, et kõik me väldime reklaamilehekülgi: hinnareklaame jälgitakse vahel innukamaltki kui uudiseid.
    Uue meediakanali sünni juures on peamiseks küsimuseks see, mil määral ta sööb ära varem eksisteerinud meediat ning mil määral ta loob täiesti uut tarbimisharjumust. Internet on suutnud luua määratult palju uut meediatarbimist. Varem ei olnud meil lihtsalt kommet surfata päeva jooksul läbi kõik uudisportaalid, et siis tunda sama päeva õhtul "Aktuaalset kaamerat" vaadates, et oleme "kõike seda juba kuulnud".
    Ometi ei tähenda see, et me "Aktuaalset kaamerat" ei vaata ja päevalehti ei loe. Info puhul ei mängi enam niipalju rolli fakt ise, vaid selle tõlgendamine. See on erinev meediakanalite ja sageli ka sama lehe võrguväljaande (operatiivne fakt) ja paberlehe (lisaväärtust pakkuv analüüs) vahel. Lugeja leiab oma kanali just sellest lähtuvalt.
    Majandusolude muutus lõi ajalehti valusalt. Meediaettevõtted on sulgenud lisaväljaandeid, lehed on õhemad kui kunagi varem, reklaamikäibeid võib võrrelda 1992. aastaga. Kuid ükski asi ei jää nii, nagu ta on.
    Raskustes on kõige lihtsam jätta ära paar reklaamikampaaniat ja kulude kokkuhoid on silmaga nähtav. Kuid vähe on firmasid, kes samamoodi sõrmenipsu peale jätaks kauba müümata. Moodne aeg eeldab, et kaup ja info kauba kohta tuleb kliendi juurde, eriti tarbekaupade puhul.
    Prognoosin, et peatselt tõuseb taas ettevõtete huvi üles leida oma klient, kellel on soov ja raha ostuotsuseks.
    Kuna eesmärgipärane ja läbimõeldud reklaam on kliendi leidmiseks parim viis, siis reklaamiturg lihtsalt peab ärkama uuele elule. Reklaamituru elavnemine on üheks ettevõtete käibe uue kasvu indikaatoriks.
    Kriisiaeg on parim aeg ka turuosa haarata. Ettevõtted, mis on valdkonnas teised-neljandad, võivad just siis targa turundustegevusega saada esimeseks-teiseks. Heal ajal on liidrite vastu raskem sõdida, sest nad lämmatavad suurusega kõik katsed nende turuosa kõigutada.
    Kriis on muutnud nii lugejate kui ka reklaamiandjate mõtteviisi. Lugeja otsib usaldusväärsust, reklaamiandja lojaalset klienti. Õigesti valitud meedia suudab need otsad kokku sõlmida, sest sageli on lugeja ja klient üks ja seesama inimene.
    Autor: Kadi Lambot
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.