Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eksportöörid: uuendused algavad juhtidest

19. veebruar 2009, 10:37

Selle nädala teisipäeval toimus
kaubandus-tööstuskojas Ekspordi Akadeemia järjekordne seminar, eksportööride
sõnul algavad uuendused juhtimisest ja juhtidest.

Ekspordi Akadeemia innovatsiooniseminari esinejateks olid Igor Rõtov (Äripäev AS), Teet Jagomägi (Regio AS), Ilmar Pralla (EAS), Priit Mikelsaar (BEN Energy OÜ) ja Rene Tõnnisson (Baltic Innovation Agency).

Igor Rõtov rõhutas, et juhtimise ümberkorraldamise teel on võimalik saavutada oluliselt rohkem häid ideid. Kui varem kaaluti uusi ettevõtmisi vaid 4-5 juhtkonna liikme osavõtul, siis juba mõnda aega on teretulnud ka keskastme juhtide ideed ettevõtte arendamiseks. See annab võimaluse uute ideede paljususeks ja võimaldab nende vahel ka enam valida.

Teet Jagomägi sõnul tuleb alustada organisatsioonist. Kui organisatsioon on tugev ja perspektiivikas, on see võimeline hakkama saama mistahes toote või teenuse müügiga. Ettevõttel on konkurentsieelis siis, kui ta suudab ellu viia midagi sellist, mida on raske teha. Kergeid asju võib ju igaüks ellu viia, kuid siis sa ei eristu.

Ilmar Pralla tõi välja, et EAS toetusi on võimalik integreerida nii koolituseks kui investeeringuteks. Priit Mikelsaar soovitas olla valiv inimeste värbamisel oma ettevõttesse. Konkurentsieelise annavad tihti võtmeisikud. Rene Tõnnissoni meelest on praegune madalseis paras aeg uute strateegiate väljamõtlemiseks.

Lisaks seminari esinejatele said ka eksportöörid oma kogemusi jagada ning tegid hulga ettepanekuid, mis aitaks kaasa ettevõtete konkurentsivõime kasvule ja paremale uuenduste elluviimisele.

Ekspordi Akadeemia soovitused Eesti eksportööridele innovatsiooni osas:

Pakkuge uut väärtust, mis baseerub lõpptarbija eelistustel ja vajadustel.
Kui eksisteerivad turud kahanevad, otsige ja vallutage uusi.
Pakkuge partnerite vajalikud ”tööriistad” teie paremaks esindamiseks ja müügiks (argumendid, turundustoetus jms).
Kaasake kogu ettevõtte lahenduste otsimisse ja tootlikkuse tõstmisse.
Olge väga, väga, väga paindlik. Kuulake rohkem klienti, et mõista tema vajadusi.
Austage klienti.
Kriisieelne üleolevus ei tohi taastuda, kui ajad paranevad.
Erialaliidud tuleb tööle panna oma liikmete heaks.
Rohkem koostööd ja kogemuste vahetamist ettevõtete vahel.
Optimeerida organisatsiooni süstemaatiliselt, kõiki protsesse (eriti juhtimisprotsesse).

Osalejad leidsid, et ka meedial ja avalikkusel on oluline roll koostöö õhutamisel ja uuendusliku mõtteviisi edendamisel. Kaubandus-tööstuskoja rollina nähti luua rohkem võimalusi erinevate sektorite ettevõtete ühise laua taha toomiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. February 2009, 11:22
Otsi:

Ava täpsem otsing