Keskerakondlike reformide hääletust varjutab petukahtlus

20. veebruar 2009, 07:23

Ehkki Tallinna haldusreformi käivitamise
küsitlusel saavutasid napi võidu muutuste pooldajad, on kahtlus, et küsitluse
läbiviijad liigutasid elektrooniliselt antud poolt- ja vastuhääli Tallinna
keskerakondliku linnavalitsuse kui tellija soovi järgi.

Samuti pole teada, kas kõik vastajad ikka olid pealinlased või need, kellena nad end esitlevad. Näiteks Viljandi elanik Gert Kiiler oli tõsiselt üllatunud, kui avastas, et on enda teadmata internetis andnud hääle pealinna haldusreformi küsitluses. Kas poolt või vastu, see on talle siiani teadmata, kirjutab Postimees.

Internetis asja uurides leidis ta kommentaari, milles üks kommentaator ütles, et meiliaadressi, millele hääletamise kiri tuli, oli ta avaldanud ainult ATF-nimelisele internetipoele. "Siis tuli mullegi meelde, et suvel otsisin kohta, kust digifotoaparaati osta, ja saatsin oma meiliaadressi samuti ATFile," rääkis Kiiler.

Selgus, et neli-viis inimest, kes olid saanud samasuguse hääletamise meili, on samuti suhelnud samanimelise internetipoega.

ATF Arvutisalongi juht Aleksei Tihhonov ütles eile Postimehele, et ta võib ainult oletada, mil viisil klientide meiliaadressid kellegi kolmanda isiku kätte võisid jõuda. "Paar nädalat tagasi pakkus üks inimene meile visalt oma teeneid, et parandada meie veebilehel olevat viga, mille ta oli avastanud," kinnitas ta.

T-ekspert Tõnu Samuel analüüsis Tallinna haldusreformi internetihääletuse andmeid ja jõudis järeldusele, et tulemusi võltsiti 16 protsendi ulatuses pooldajate kasuks. Ta märkas, et hääled liikusid paarisajaste gruppidena "jah" ning "ei" vastanute vahel, mis muutsid tulemust regulaarselt ja kindla protsendi jagu. "Ilmselgelt ei saanud seda teha keegi väljastpoolt – seda pidi tegema keegi, kel on serverile ligipääs," ütles IT-ekspert.

Samueli kinnitusel pidi võltsingu tegema Nitro FX, kes on teinud viimasel ajal mitu Keskerakonna IT-lahendust.

Nitro ametlikul teatel püüti küsitluse läbiviimise ajal tulemusi hääletuslehel korduvalt manipuleerida ja firma eemaldas kõik valesti antud hääled.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. February 2009, 00:40
Otsi:

Ava täpsem otsing