Oscari punane vaip tuleb reklaami poolest lahja

23. veebruar 2009, 07:29

Viisi järgi, kuidas reklaamitööstus suhtub
pühapäeval ABC kanalil üle kantud Oscari galasse, võiks arvata, nagu oleks tegu
Kuldvaarika auhindade jagamisega, filmitööstuse õudsemaid käkke esitleva
liba-Oscariga.

Mitmed eelmise aasta sponsorid, sealhulgas General Motors, L’Oréal ja Unileveri toidubränd Bertolli on tänavu loobunud oma tooteid Oscari abil promomast, kirjutas New York Times.

Mõned teised nagu Kraft Foodsi ja kiirsöögiketi Culver’s brändid ilmuvad ekraanile enne tseremooniat näidatavate saadete reklaamipausides, tihti ka mõnel muul kanalil. Erinevalt varasemast väldivad nii reklaamiaja ostjatest turundajad kui Walt Disney Company koosseisu kuuluva ABC esindajad avalikkust, justkui oleks nad kaasatud tunnistajakaitse programmi. Selline käitumine seondub muidugi majandusseisuga, kus raharaiskamise silmatorkav demonstreerimine võib muuta tarbijate hoiakut. Suursündmuse ülekande reklaamihindu on ABC küll langenud nõudluse tingimustes võrreldes eelmise aastaga 20% alandanud, kuid need on endiselt soliidsed: 30 sekundi eest 1,4 - 1,7 mln dollarit (17,4 mln – 21,1 mln krooni). Hinnaalandus johtub osalt üldisest majandusseisust, osalt eelmise aasta Oscarite jagamise rekordmadalast vaatajareitingust.

Et sinna siiski tasub reklaami osta, on mõned kindlad põhjused. Oscar on üks vähestest USA nn. aasta suurtest telesündmustest, mida vaatajad endiselt eelistavad laivina näha ja seda koos kõige reklaamiga. Sealsel telemaastikul samas kategoorias Super Bowliga.

Kui üha rohkem parimat teleaega läheb reality-showdele, mida paljud reklaamiandjad nende küsitava või lausa puuduva sisu pärast põlastavad, sobib Oscari üritus tuntud brändidele, kes tahavad seostada end millegiga, mida nad peavad prestiižseks.

See on tõhus naistarbijate tabamiseks, tihti nimetatud ka “naiste Super Bowliks“, sest naised vaatavad filmistaare punasel vaibal rohkem kui higiseid sportlasi. Tänavu aitab Oscar müüa neile dieetkokat ja JC Penney riideid.

Oscari show kogub keskmisest telesaatest rohkem haritumaid ja jõukamaid vaatajaid. Neid püüab tänavu show ainuke autotootja Hyundai, kelle autosid mängib vaatajale ligitõmbavaks tšellist Yo-Yo Ma. Üks nende minutine reklaam rõhub majandusseisu märgina ameeriklaste patriotismile, näidates Hyundai tegevust USAs ja kümnete tuhandete ameeriklaste tööandjana.

Esmakordselt tohivad tänavu Oscari-saatesse reklaamiaega osta ka konkursis osalevad filmitootjad. Paramount ja Disney haru Touchstone nõnda oma filmide hüvanguks teevadki. TNS Media Intelligence hinnangul on ABC tänavune reklaamimüük ülekandesse 68 mln dollarit võrreldes mulluse 81 mln dollariga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. February 2009, 07:29
Otsi:

Ava täpsem otsing