Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Erisoodustus moondab sõiduautod kaubikuteks

    Selle aasta alguses kasvas seni 2000 krooni olnud erisoodustusmaks 4000 kroonile.
    "Taotlused, mida me saame, ei ole selle mõttega, et teha endale veoauto, millega kaupa vedada, vaid pigem üritatakse mitte midagi tehes kategooriat muuta," ütles ARKi direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal Rein Einer.
    Praeguse aja säravaimad näited on need, kui sedaankerega autost üritatakse kaubikut ehitada, tõi Einer välja. Isegi uued sõiduautod soovitakse tema sõnul kohe veoautoks ümber teha.
    Eineri sõnul on eelmise aastaga võrreldes asutud pingsamalt kontrollima, mida müüakse ja mida maaletoojad asjast teavad.
    Tööriistade ja kinnitustarvikute hulgimüügiga tegeleva ASi Würth juhatuse esimees Lauri Luks ütles, et maksukulu vähendamiseks on nad hakanud sõiduautode asemel soetama kaubikuid, aga ARK ei võimalda enam selliseid sõiduautosid ümber ehitada, mis mullu veel lubatud olid.
    "Kui algul lootsime, et ümberehitusfirmad ajavad ise paberid korda, aga nemad said negatiivsed vastused, siis nüüd tegime ametlikult taotlused ARKile," rääkis Luks. "Veel ei ole vastust saanud," lisas ta.
    "Põhisuund on see, et läheme kaubiku peale, sest seal saab kehtestada firmasiseselt madalama kilomeetrihinna," põhjendas Luks. Würthi autopargis on Luksi sõnul üle 70 auto ja sõiduautosid neist on 40. "Meil tuleb üle 100 000 krooni erisoodustusmaksu kuus, see on ikka väga jõhker," nentis suurettevõtte juht.
    Sõidupäevikut võib Luksi sõnul pidada firma, kus on viis autot, nemad peaksid selleks palkama eraldi inimese, odavam on sõiduauto ümber ehitada. "Ühe auto kohta läheb umbes 5000 krooni, mis on kahe kuu erisoodustusmaks. Nii et kahe kuuga on ümberehitamine ennast ära tasunud," põhjendas ta.
    Sõiduautodele ja bussidele ümberehitustöid tegeva Bennetti omaniku ja juhi Arvi Eidiski sõnul pole praegu võimalik sõiduautosid kaubikuteks ümber ehitada. Suusõnaliselt on öeldud, et ei saa, aga konkreetseid juhiseid ei ole, miks ei saa, lisas Eidisk.
    "Klient oma ümberehituse taotluses ei pea ju ametnikule põhjendama, kas ta veab leiba või rauda," rääkis Eidisk, kas ta on selgitanud sõiduauto ümberehitamise vajadust. "Selleks on ju tehnilised tingimused, millele kaubik peab vastama," ütles ta, lisades, et ümberehitamine ei ole massiline.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.