Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakiveo hinda saab alandada hinnaläbirääkimisteta
Lisaks hinnaläbirääkimistele on pakiveos veel võimalusi, kuidas muuta tarnekulud odavamaks.
Hoidmaks ühe saadetise transpordi ühikukulu madalal (pakkematerjal, markeerimine, transport), paki võimalusel samale saajale mõeldud kaup ühte kasti. Samal ajal veendu, et saadetis ei ületaks talle seatud kaalu- ning mõõdupiiranguid.
Vaata üle tarneajad. Kas sinu klient vajab paki kättetoimetamist järgmisel hommikul kell 10.00 või piisab 12.00 või tööpäeva jooksul. Samuti vaata üle tarne viis. Näiteks lennutransport võib olla maismaaveoga võrreldes kordades kallim. Veendu, et sa ei maksa teenuse eest, mida sinu klient tegelikult ei vaja.
Võimalusel koonda oma pakiveo mahud väiksema arvu teenusepakkujate kätte. See võimaldab suure tõenäosusega saada veelgi paremad tingimused, sest hetkel on teenusepakkujate jaoks suurim defitsiit just pakimaht.
Kui kullerfirma arvestab kahe paki saatmisel näiteks USAsse veoraha iga paki kohta eraldi, siis võimalusel tuleks samale saajale saadetud pakid pakendada, arvesse võttes kaalu samme hinnastamisel. Näiteks kui 3,2 kg paki kaaluks arvestatakse hinnakirja järgi kuni 5 kg ning teise, 13,6 kg paki kaaluks kuni 15 kg, siis on võimalusel optimaalseim pakendada esimene pakk 2,9 kg ning teine 15,3 kg.
Võrdle ka lennu- ja maismaatranspordi hindu. Lennutransport võib olla kuni kümme korda kallim. Mõtle, kas sinu firmal on ikka vaja saata pakke kordades kallima veoga.
Loobu oma transpordipargist ehk muuda püsikulu muutuvkuludeks. Ka 10-15% logistikakulu optimeerimine, võib tõsta varade tootlikkust 20-40% võrra.
Võimalike kauba vigastuste ja sellest tuleneva kahjude vältimiseks tuleks valida sobilik transpordipakend. Sobiliku transpordipakendi kinnitustarvikud, pakketarvikud ning märgistus on valitud, arvesse võttes kauba iseloomu, kaalu, kuju ja transpordi viisi.
Autor: Janek Kivimurd