Peugeot Bipper lummab lihtsusega

Jana Pikalev 25. veebruar 2009, 00:00

Fiati ja PSA grupi vahelise koostööna sündisid kolm sarnast kaubikut - Fiat Fiorino, Citro?n Nemo ja Peugeot Bipper. Valisime kaubiku testi kolmest vennast kõige pisema ja odavama - Peugeot Bipperi.

Ühtlasi peaks testitav olema kõige parem. Vähemalt 20 Euroopast pärit ajakirjanikku, kes on spetsialiseerunud just kaubikutele, kirjasid selle sõiduki 62. rahvusvahelisel Hannoveri automessil tiitliga "Rahvusvaheline aasta kaubik 2009". Testijana pakkusime aasta kaubikule võrdväärse partneri, kolmekordse Eesti aasta autojuhi konkursi võitja Rein Irsi. Tema ülesandeks oli kinnitada või lükata ümber tootja lubadused lihtsast, ökonoomsest, keskkonnasõbralikust ja praktilisest väikekaubikust.

Tundidepikkuse sõiduretke järel nii linnaliikluses, lumisel kui mitte öelda klaasjäisel väikeasula teel kui ka auklikul Peterburi maanteel jagas Irs robustse välimusega väikekaubiku kohta nii häid kui ka halbu sõnu.

Bipper on tõesti lihtne auto. Sõiduk ei ole üle koormatud kõikvõimalike lisavarustuse või disaini vidinatega. Kõike on piisavalt ja käepäraselt.

Lihtne ja käepärane on reguleerida auto mõlemaid elektrilisi küljepeegleid. Need on suured, mistõttu on neist rohkelt abi manööverdamisel, eriti parkimisel või tagurdamisel linnas kitsastes kohtades.

Pealtnäha suurema kui keskmise sõiduauto kohta ongi Bipperi parkimine käkitegu. Auto mahub mugavalt igale poole.

Kaubiku laius on 1,816 m, pikkus 3,864 m ja kõrgus 1,721 m ning kaubaruumi mõõtmed 0,644×1,039 m. Seega on Bipper piisavalt väike, et mahtuda linnas kitsastele tänavatele või kitsale parkimiskohale, kuid piisavalt suur, et mahutada euroalusetäis kaupa.

Kaubaruumi on võimalik ka kõrvalistuja kokkulapitava istmega suurendada 2,5 kuupmeetrilt kuni 2,8 kuupmeetrini. Kandevõime on kuni 610 kg. Koormaruumile juurdepääsu lihtsustavad 90 kraadi avanevad tagumised uksed ning lisavarustusena on võimalik tellida üks või kaks liugust, mis muudavad juurdepääsu veetavale kaubale veelgi lihtsamaks. Laadimiskünnise kõrgus on 53 cm.

Irs tõstab veel esile juhi vaatevälja mugavust: "Talvise lörtsise ilmaga jääb külgaken poriveest puhtaks."

Ökonoomseks kasutamiseks pakutakse Bipperile viiekäigulise manuaalkäigukastiga 1,4-liitrist HDi-diiselmootorit 70 hobujõuga. Sellele lubatakse ideaaltingimustes keskmist kütusekulu 4,5 l/100 km. Irsi kogemused ütlevad siiski, et sellise lubaduse korral tuleks Eesti tingimustes arvestada keskmise kütusekuluga 6 l/100 km. Ka maanteel näitab pardakompuuter hetkelist kütusekulu tarbimist 5 l/100 km.

Pakkuda on ka 1,4-liitrine ja 75hobujõuline bensiinimootor. Arvestama peab aga, et diiselmootori hooldus tuleb teha iga 15 000 km järel, võrreldes bensiinimootori 20 000kilomeetrise hooldusvälbaga.

Keskkonnasõbralikkust me seekord mõõtma ei hakanud, kuid kirjade järgi eraldab kütusepõlemine CO" 119 g/km.

Autol on ideaalne juhitavus. Praktilistest omadustest võib nimetada veel pöördediameetrit, mis on vaid 9,95 m, kuid Irsi sõnul on selle väärtus suhteline.

Nuriseda võib auto kõrge mürataseme ja mõnede vajalike mugavuste puudumise üle. Arvestades, et tegemist on töösõidukiga, on müratase autos suur. Müra väsitab juhti kõige rohkem. Seetõttu ei sobi Bipper pikkade vahemaade läbimiseks, vaid siiski linnasõidukiks. Varustusest võiks välja jätta autoraadio, sest seda pole sõidu ajal nagunii kuulda, kui just mitte väga valjusti kuulates, märkis Irs. Miinusena tõi ta ka välja, et puudub juhiistme kõrguse reguleerimise võimalus.

Samuti ei ole reguleeritav rool. See aga võib ebamugavasse olukorda panna autojuhi, kes on väga pikk või lühike.

Kokkuvõttes ütles Irs, et väikeettevõtjana valiks ta tööautoks Peugeot Bipperi heameelega, kuna kaubik põhimõtteliselt ei maksa mitte midagi. Võrdluseks tõi ta samasse klassi kuuluva Volkswagen Caddy, mille hind on Bipperiga võrreldes peaaegu kahekordne.

Bipperi soodne hind on 129 900 krooni. Vendade Fiat Fiorino ja Citro?n Nemo soodsamad hinnad on hinnakirja alusel vastavalt 160 000 ja 140 420 krooni.

Bipperi eelis on ka kauasem garantii: Peugeot sõiduautodel ja tarbesõidukitel on garantiiaeg standardina kolm aastat, Citro?ni ja Fiati kahe aasta vastu. Bipperil on kasutada ka suurem müügi- ja teenindusvõrk Eestis: kaheksa müügi- ja teenindusesindust ning üks teenindus, mis on eriti oluline ärikliendi seisukohast.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:54
Otsi:

Ava täpsem otsing