Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kas keerulised asjad on olulisemad?

27. veebruar 2009, 14:03

Kui hoida mänguasja väikese lapse
haardeulatusest pisut väljas, nii et ta peab selle kättesaamiseks vaeva nägema,
siis on ta sellest huvitatud märksa suuremal määral, kui laps, kellele mänguasi
lihtsalt kätte antakse.

Aga nii pole see sugugi vaid lastega. Chicago ülikooli psühholoogid Aparna A. Labroo ja Sara Kim uurisid, kuidas mõjutavad raskused inimeste arvamust ülesande olulisusest.

Tudengitest katsealustele näidati kahte tüüpi reklaame – ühed olid hägusad ning raskesti loetavad, teised aga selged. Reklaamiti šokolaadi ning võimalust laste heaks raha annetada. Tulemused olid üllatavad. Mõlemal juhul olid tudengid reklaamist rohkem huvitatud siis, kui seda oli raskem lugeda. Nii soov šokolaadi osta kui ka raha annetada olid hägusa reklaami korral suuremad, kirjutas Science Daily.

Teadlased usuvad, et asjad tunduvad inimestele olulisemad siis, kui nendeni jõudmine on raskem. Uurimus on mõnevõrra vastuolus varasemate uuringutega, mis väidavad, et reklaamid peavad olema võimalikult selged, et inimesed neist huvituks. Siiski on võimalik, et siin pole vastuolu, sest antud uurimuses pidid tudengid reklaami sisusse süvenema ning kuna see oli hägusa reklaami korral keerulisem, pidasid nad seda olulisemaks. Tavaelus inimesed pigem ignoreerivad reklaame ning viletsa kujundusega reklaamidele ei pruugita üldse mingit tähelepanu pöörata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. March 2009, 10:03
Otsi:

Ava täpsem otsing