Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress vähendab laenukoormat
Neljandas kvartalis vähenes Ekspress Grupi kasum 73%, 5,8 miljonile kroonile.
Kas 73% kasumi vähenemise saab panna ainult reklaamituru ärakukkumise arvele neljandas kvartalis? Või oli seal siiski veel midagi?
Peamine põhjus oli reklaamitulude ärakukkumine trükimeedias ning kasvu aeglustumine online-meedias. Lisaks mõjutasid viimase kvartali kasumit koondamiskulud ning mõnevõrra suuremad turunduskulud (Eesti Päevalehe uue raamatusarja turule toomine, Ekspressi telesaade, Ekspress Hotline'i 1182 telekampaania, Mango meelelahutusportaali kampaania Lätis, Delfi uute toodete turule toomine Eestis).
Plaanite ka tänavu vähendada töötajate arvu ja palku, kui suurt kokkuhoidu loodate sealt saada?
Konkreetset tööjõukulude pealt kokkuhoitavat summat 2009. aastal on raske öelda, sest tegu pole ühekordse sammuga, vaid pideva tegevusega.
Immateriaalne põhivara vähenes aastaga 1% ja ulatus aasta lõpu seisuga 1 miljardi kroonini, millest moodustavad 822,3 miljonit krooni Delfiga seotud varad. Delfi on teil bilansis endiselt alla hindamata, millest selline otsus?
Olenemata viimase aja tulemustest on online-meedia osakaal reklaamiturul kasvanud kiirenevas tempos. Ja seda kõigis kolmes Balti riigis. Firma väärtuse hindamise aluseks on eelkõige tulevased rahavood.
Läti Delfi firmaväärtus oli näiteks 2007. aasta lõpus 232,8 miljonit ja Eesti Delfil 246,3 miljonit krooni. Kas praegu on numbrid samad, sest värskes aruandes pole neid lahti löödud?
Firma väärtused on sama suured.
Kas plaanite finantskulude paremaks teenindamiseks müüa grupi vara või korraldada aktsiaemissiooni?
Eelmisel aastal vähendas Ekspress Grupp pikaajalisi laenukohustusi ligi 113 miljoni krooni ulatuses. Laenukoormuse vähendamisega tegeleme ka sel aastal.
Autor: Virge Lahe