Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööst ilma lihttöölised

    "Eelmine aasta andis märku, et läheb keeruliseks, tõsised muutused aga on lähiajal ees. Ettevõtted räägivad palkade alandamisest 10-15%, aga võib juhtuda ka nii, et töötajate palk jääb samale tasemele, aga inimesi jääb firmadesse vähem," selgitas ta.
    Pauli sõnul võib pigem oodata siiski koondamist. Logistikavaldkonnas makstakse häid spetsialiste ka teadlikult üle, kuna inimkapitali osakaal heades tulemustes on olulisim. "Töötajad, kes produktiivsusega ei hiilga, koondatakse, aga tõelistelt rahamasinatelt pole võimalik raha ära võtta. Nii et kõrgemapalgalised jäävad alles ja pigem koondatakse madalapalgalised," on Paul kindel. Ta lisas, et sektoris võib töö kaotada tuhandeid inimesi.
    Keskmise palga numbri osas Illimar Paul erilist muutust ei prognoosi. "Ja keskmisest ei saa meie alal üldse lähtuda… Sektor "veondus, laondus, side" ja logistikaturg on tegelikult kaks erinevat asja. Veondus-laondus on logistikaturu üks pool, aga teine pool - kliendid, keda esindavad tootmis- ja kaubandusettevõtete ostujuhid ning logistikajuhid, kes oma tellimustega turul protsessid esile kutsuvad - on sealt puudu," paneb Paul küsimuse alla statistiliste andmete paikapidavuse.
    Transpordi ametiühingu juhatuse esimehe Peep Petersoni hinnangul kukub transpordisektor umbes 15%. "Eks koos üldise majanduslangusega peab kukkuma ka transport ja mitte vähem, kui majandus keskmiselt," lisas ta.
    Bussijuhtide sissetulekud on ületundide vähenemise tõttu vähenenud kuni 25%, raske olukord on tema sõnul ka autovedudes, kus paljud autojuhid on sunnitud puhkusel.
    Peterson tõi välja, et kõige parem on olukord toiduvedudes, kuhu langus jõuab pisikese hilinemisega, raskeim aga kallurvedudes, sest teetööde mahud sel aastal vähenevad. "Teame firmat, kus töötajad paluvad, et neid koondatakse, kuid ettevõttel ei ole selleks raha," tõi ta näite.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp usub, et 20% võib vedude sektor küll kokku tõmmata. "Palku tõenäoliselt vähendatakse, aga ega see ei anna midagi. Tootlikkust on vaja tõsta. Autode arv on meil ka ülepingutatult suur. Kümmekond aastat tagasi oli käigus 150 autot, nüüd on 8000. Keegi ei tunnista, et on pankroti serval, aga ma aiman, et paari kuu pärast lõpetavad tegevuse ettevõtted, kel liisingautode osakaal suur," arvas Kuldkepp.
    Logistikavaldkonnas on aga ka ettevõtteid, kes mõtlevad pigem töökohtade juurdeloomisest, mitte massilistest koondamistest. "Laiendame oma tegevust kaupade ladustamisel ja pakendamisel. Paari suurema kliendiga on läbirääkimised lõppfaasis ja kui need õnnestuvad, on tõepoolest võimalik, et loome hoopis uusi töökohti," rõõmustas Itella Logistics Eesti tegevjuht Risto Merisalu.
    "Palgatase meil muutunud pole. Oleme püüdnud üldkulusid täpsemalt arvestada ja muutnud tööd efektiivsemaks. Meil on praegu 90 töötaja ringis, laotöölisi neist ca 2/3. Kui varem kasutasime renditööjõudu, siis enam mitte," täpsustas Merisalu. "Ehkki olukord pole kõige parem, oleme suutnud vastavat taset hoida. Meil on plaanid erinevate stsenaariumite jaoks, aga et kliente tuleb juurde, teeme kõik, et mitte vähendada palku," rääkis Merisalu.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.