Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Erialaliidu liikmeks saamine sel aastal kallim

    Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu (endine logistikaühing) juhatuse esimees Illimar Paul ütles, et sel aastal tõsteti ettevõtete liikmemaksu keskmiselt 10 protsenti. Füüsilistest isikutest liikmete aastamaks aga viiekordistus.
    Pauli sõnul tõusis liikmemaks seetõttu, et senised eraisikute maksumäärad - 200 krooni aastas ja tudengeil 100 krooni aastas - ei vastanud kaugeltki ühingu liikmetele pakutava väärtusega.
    "Liikmemaksude uue taseme kehtestamise oluliseks sisendinfoks oli aktiivsete liikmete poolt eelmisel aastal antud hinnang, kui palju on nende meelest väärt ühingu pakutav. Seda juba enne logistikaühingu liitumist ostujuhtidega ning kujunemist Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühinguks," ütles Paul.
    Liitumise kaudu tekkinud uue organisatsiooni väärtuspakkumine on Pauli sõnul varasemast mitu korda mahukam, tuues liikmetele kätte muu hulgas sellised võimalused, mida Eestis varem pole eksisteerinud - näiteks juurdepääsu Supply-Chain Councili ja IFPSMi globaalsetele võrgustikele ning unikaalsetele ressurssidele. "Liikmemaksude alandamiseks ei ole mingit alust, kuna need on enam kui mõistlikud," leidis Paul.
    5000kroonise baasliikmemaksuga Eesti Autoettevõtete Liidu direktori Villem Tori sõnul sõltub liikmemaks liidu püstitatud eesmärkidest ja selle saavutamiseks koostatud eelarvest. "Seega on praegune liikmemaks optimaalne ning eelarveliste vahenditega on liidu eesmärkide saavutamine tagatud. Loomulikult ootame juurde ka uusi liikmeid. Mida suurem kaasatus, seda väiksemaks kujuneb liikmemaks ja seda informeeritumad on ettevõtjad ning seda arenemisvõimelisem ja stabiilsem on veoturg," rääkis Tori.
    Liit pakub Tori sõnule liikmetele informatsiooni, mida iga ettevõtja turul tegutsedes on kohustatud teadma - nii operatiivset infot kui ka infot üldisemate suundade kohta. "Liit kergendab kõikvõimaliku teabe saamist, mis aitab liikmete aega ja raha kokku hoida. Kuulumine liitu aitab kujundada sektori sotsiaalset võrgustikku," märkis Tori.
    Liit tegeleb ka aktiivselt paljude probleemidega: riigikokku jõutakse metsaveo probleemidega, kevadel võetakse käsile kallurvedudega seonduvad küsimused.
    "Liikmed ei oleks liidus, kui nende probleemidega ei tegeletaks. Mõnes mõttes on liikmetest kahjugi, liidu tegutsemise tulemusena saavad kasu kõik turul olevad ettevõtted, panustavad aga ainult liikmed. Mugavam on ju pealt vaadata ja kritiseerida seda, mida tehakse, selle asemel, et ise kampa lüüa ja mõelda, mida ja kuidas paremini teha," kurtis Tori.
    Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) peasekretäri Katrin Raie sõnul on assotsiatsiooniga liitumise tasu 5000 krooni. Lisaks iga-aastane liikmetasu 8000 krooni pluss 0,065 protsenti liitunud ettevõtte eelmise aasta tööjõukuludest ja 0,0045 protsenti eelmise aasta müügituludest. Liikmemaksu uus valem, mille tõttu mõnel liikmel maks tõusis ja teisel vähenes, on kasutusel eelmisest kevadest. Raie sõnul on ELEA mittetulundusühing, mille 90 protsenti tuludest tuleb liikmetelt. "Tegutseme tagasihoidlikult. Meil on üks ametikoht ja väike büroo," rääkis Raie.
    ELEA liikmed hindavad tehtud küsitluse põhjal Raie sõnul enim pakutavat kvaliteedimärki - liikmetel peab olema tegevusvastutuskindlustus, mis on garantiiks nende klientidele, lisaks võimalust suhelda kolleegidega ja koostööpartneritega, võimalust vahetada omavahel kogemusi ning esindatust ühiskonnas.
    Liitumistasude hinnahüppe on aga teinud Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) - kui enne maksis assotsiatsiooniga liitumine 50 000 krooni, siis ligi viis kuud kehtiva hinnakirja alusel tuleb nüüd ettevõttel liitumisel kukrut kergendada lausa 50 000 euro võrra.
    Sisseastumismaksu tõstmiseks oli ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul mitu omavahel seotud põhjust: Leedu assotsiatsioonis maksab sisenemine 70 000 USA dollarit ja Lätis 15 000 latti. "Venemaal nöögitakse väikest ja keskmist ettevõtlust, kuhu kuulub ka maanteetransport. Eestis on ärikliima ja keskkond võrreldamatult paremad kui Venemaal, mis peibutab investeerima Eesti autoveondusse," rääkis Kuldkepp.
    Et sedavõrd kõrge liitumistasu pärsiks Eesti ettevõtete liitumisvõimalusi, Kuldkepp ei usu. "Ega see (liitumistasu - toim) ei takista ettevõtlusega tegelemast, ripakil firmasid, mida üle võtta või millega ühineda, on sadu. Pealegi me saame selle ju tagasi kerida, kui vaja," ütles ta.
    Kuldkepi sõnul on ERAA tööandjate esindusorganisatsioon, mille eesmärk on autoveonduse arendamine ning liikmete huvide ja õiguste kaitsmine.
    Assotsiatsioon hangib ja levitab rahvusvahelise maanteeveoga seotud informatsiooni, on tagatisorganisatsiooniks TIR-tollikonventsiooni toimimisel Eestis ja konventsiooniga liitunud riikides.
    ERAA väljastab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi delegatsiooni alusel ELi sõidukikaarte ja riikidevaheliste lepingute alusel vahetatavaid ning IRFi (International Transport Forum - endine CEMT) väljastatavaid veolube.
    Andres Matkur, ASi Ace Logistics Group juhataja
    Oleme liikmed nii Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioonis (ELEA) kui ka Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingus (endine logistikaühing). Kui esimesse kuuluvad erialaettevõtted, siis teise kuulub erineva suunitlusega ettevõtteid, kaasa arvatud logistikaga tegelevad, pluss eraisikuid. Oleme viimases passiivsed liikmed, kunagi sai liitutud, aga pole kindel, kas me jätkame.
    Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing on tegevust laiendanud ja suunitlust muutnud, meie kui ettevõtte jaoks organisatsioonil suurt väärtust ei ole. Pigem on neist abi füüsilistel isikutel, nagu näiteks valdkonna töötajad ja üliõpilased.
    Muidugi rõõmustaks liikmeid liikmetasude vähendamine, aga näiteks ELEA eelarve on minu teada tehtud nulleelarvena, seega liikmetasude vähendamine tähendaks ka väga tõenäoliselt pakutavate võimaluste vähenemist.
    Kõige olulisemaks peame ELEA puhul ekspedeerimisega seotud info liikumist, näiteks korjatakse liikmetelt palgastatistikat, mis võimaldab ennast teistega võrrelda. Oluline on ka esindatus, ehkki ELis on iseenesest asjad üsna paika loksunud, nii et enne oli see funktsioon olulisem.
    Märt Leesment, ASi Karotrans endine juhatuse liige
    Otsest kasu ERAAst ei oskagi välja tuua. Pigem annab liikmeks olemine teatud tingimused, milleta on raske rahvusvahelisi vedusid korraldada - asjaajamine on liikmetele lihtsam. Ei ole arvutanud, kas ka rahaliselt odavam.
    Liitumistasu Karotransi enam ei puuduta, kuna juba kuulume assotsiatsiooni, aga see on ehk tõesti natuke liiga suur. Eks põhjuseid on mitu. Eesmärk võib olla soov turgu korrastada, takistada üheööliblikatel turule tulemast. Samas on ehk ka assotsiatsiooni ülalpidamise kulud suurenenud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.