Laupäev 25. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Reklaamispetsialist: tarbimisuuringud on mõttetud

11. märts 2009, 18:46

Jahenev majandusolukord nii Eestis kui ka
mujal maailmas esitab eksportööridele uusi väljakutseid. Tihenev konkurents ei
lase enam toimida nii nagu siiani ja sunnib ettevõtteid praegusi kulutusi üle
vaatama, leidsid turundus- ja meediaeksperdid.

Teisipäeval toimus kaubandus-tööstuskojas Ekspordi Akadeemia järjekordne seminar, mis keskendus turundusele ja meedias toimuvatele trendidele.

Mitmeid reklaamiauhindu ja ka Cannes´i Kuldse Lõvi auhinna saanud Peter Kandimaa rõhutas, et reklaami tuleb teha nii, et see tekitaks huvi ning samas ei püüaks teha müügitööd. Kandimaa soovitas koostada pikaajalise reklaamistrateegia. Ta lisas, et pikaajaline strateegia pole mõeldud mitte kolmeks nädalaks, vaid viieks aastaks.

„Ärge muutke pidevalt strateegiat, vaid tehke alguses ära suur töö ning jääge siis selle juurde,“ rääkis Kandimaa. Ta avaldas arvamust, et tarbijauuringud ei näita kunagi reklaami efektiivsust ja raiskavad seetõttu mõttetult raha. Praeguses majandusolukorras tuleb vaadata, kus on odav end nähtavaks teha – selleks on parimad võimalused PR ja internet ning väikeste ettevõtete omavaheline koostöö.

Internetiturunduse spetsialist ja Altex Marketingi juht Robin Gurney selgitas, et reklaami tehes pole sihtgrupiks mitte üksnes kliendid, vaid ka firma töötajad, koostööpartnerid, potentsiaalsed töötajad ja ajakirjanikud - igaüks neist vajab oma sisu ja sõnumit. „Sisu on kuningas ja lingid on kuninglikud! – see annab edasi interneti olemuse ja võimalused, sest internetis on palju infot omavahel lingitud ning kui su sõnumi sisu ja lingid on õiged, oled sa nö olemas,“ ütles Gurney. Vähese ajaressursi puhul ei soovita Gurney kasutada blogisid, vaid kommenteerida selle asemel hoopis teiste blogisid. Gurney sõnul peetakse ka e-posti alahinnatud kommunikatsioonivahendiks, kuid selle kanali õige kasutamine võimaldab palju.

Catella Corporate Finance Eesti kontori juhataja Aavo Kokk rääkis sellest, miks halvad uudised köidavad masse ja müüvad paremini. Vastus sellele küsimusele on uudiskriteeriumid – halb sõnum on ebatavaline, tugevat emotsiooni tekitav, päevakajaline, geograafiliselt lähedane, värske, konfliktne ja prominentne. Ettevõtte seisukohalt võiks Koka sõnul enda kohta käivates uudistes nendest kriteeriumitest sõnumis sees olla ebatavalisus, et see tähelepanu tõmbaks. Kokk soovitab igal ettevõtjal mõelda, mida tema ettevõtte kohta kohe esimesel küsimisel teatakse ega soovita ettevõtte imidži loomisel siduda seda mõne konkreetse isiku, vaid parem toote või teenusega. Isiku ajalugu ja seotus ettevõttega ei pruugi olla nii pikk kui ettevõtte enda ajalugu. „Ka kuulujutud on kiired infokandjad, mistõttu hoolitse alati selle eest, et jutt, mida edasi räägitakse, sisaldaks kõiki fakte, sest uuringute põhjal mõtlevad inimesed puuduva osa ise välja,“ ütleb Kokk.

„Tehnokratt“ Peeter Marvet andis osalejatele praktilisi soovitusi, kuidas veebikeskkonnas äri edendada. Kui kulutada pisut aega veebikeskkonnast tööriistade otsimisele asendamaks näiteks Excelis või Wordis tehtud dokumentide koostamist, võimaldab see hiljem oluliselt aega kokku hoida ja efektiivsemalt tööd teha. Samuti on interneti tohututes avarustes väga palju tööriistu, mis võimaldavad häid ja odavaid lahendusi laopidamise, andmebaaside, telefonilahenduste ja veebipõhiste dokumentide haldamiseks.

Osalejad said praktiliste näidete abil teada palju kasulikku ja huvitavat, mida oma töös on lihtsa moega võimalik rakendada. Marvet soovitas kõigil eksportööridel oma kodulehega silma paista ja huvitav olla, sest igavaid veebilehti on liigagi palju. „Ärge riputage oma veebilehele allalaaditavaid Wordi, Exceli või Acrobati faile, vaid kasutage võimalusi, mis muudavad veebilehe visuaalsemaks ja paremini kasutatavaks,“ ütles Marvet.

Ekspordi Akadeemia soovitas järgmist: kodulehe optimeerimine on odav ja väga efektiivne võimalus kriisi ajal nähtav olla, koduleht on parim müügimees, alati arenev; ärge alahinnake personaalset suhtlemist oma klientide ja partneritega; kasutage julgesti odavaid või tasuta internetist saadavaid tööriistu, mis võimaldavad häid, efektiivseid ja odavaid lahendusi laopidamise, andmebaaside, telefonilahenduste ja veebipõhiste dokumentide haldamiseks.

Ekspordi Akadeemia eesmärgiks on arendada ettevõtete ekspordivõimekust läbi kaasaegsete teadmiste ja oskuste. Iga kolme nädala tagant toimuvatel Ekspordi Akadeemia kogunemistel on osalejatel võimalus kuulata oma ala tipptegijaid ja -lektoreid, vahetada kogemusi, arutleda päevakohaste probleemide üle ning arendada suhetevõrgustikku.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. March 2009, 18:46
Otsi:

Ava täpsem otsing