Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööstus elavdab pooltoodete müüki

    Emori hiljuti tehtud uuring ning poekettide ostueelistuste vaatlused annavad märku, et mida hullemaks läheb majanduslik olukord, seda rohkem hakatakse ostma sellist toidukraami, millest saab koduköögis omal jõul vajalikus koguses toitu valmistada. Kui aasta tagasi eelistas suurköökide valmistoitu osta 21% tarbijatest, siis praegu teeb seda regulaarselt vaid 12%.
    Senisest mõnevõrra rohkem eelistatakse ostud teha lahtise letikauba seast, kuigi toidutööstused kinnitavad, et praegu rõhutakse ikkagi pakendatud toodete valmistamisele, olgu need siis valmis singid-vorstid-juustud või toores lihakraam. Tootegruppide lõikes saadab ostumenu hakkliha kõigis selle variatsioonides. Uuringu kohaselt on 45% eestimaalastest viimase kuu jooksul ostnud vähemalt korra hakkliha.
    Suundumuse ära tabanud Rakvere Lihakombinaat soetas uue, senisest pea kolm korda tootlikuma hakkliha pakendamisliini, mis suudab portsukaupa valmis kaaluda, karpi pakkida ja etiketiga varustada senise 30 asemel 80 pakendit minutis.
    "Meie suund on panustada pakendatud toidukauba valmistamisesse," tunnistas lihakombinaadi juhatuse esimees Anne Mere. "Meil on üle Eesti küll 50 lihaletti, aga praegune lahtise kauba müügi osa tundub olevat optimaalne ja oluliselt me seda ei suurenda." Rakvere Lihakombinaadi kogutoodangust moodustab letikaup 13-14%.
    Toore, pakendamata liha jt pooltoodete müümine on tootjale komplitseeritum ja pakendatud toodete müügilesaatmisest üksjagu riskantsem, sest gaasikeskkonna kaitsva ümbruseta säilib toidukraam paremal juhul mõne päeva kui mitte isegi vaid tunni.
    Kuigi ostjates näib olevat juurdunud arvamus, et letikaup on pakendatud toodetest odavam, lükkas Mere selle kui eksliku ümber.
    "See ei pruugi nii olla," märkis ta. "Küll on tõsi, et lahtisena ehk vaid kilekotti pistetud või paberisse keeratud toidukaubaga ei saa inimene poest kaasa pakendeid, millest ta ju peab kuidagi vabanema."
    ASi Tere müügidirektori Janek Toigeri sõnul ettevõtte tooteportfellis n-ö klassikaline letikaup puudub.
    "Kõik meie jaemüüki minevad tooted on pakendatud," kinnitas Toiger. "Sellele lisaks on sortimendis suurpakendid, mida kasutavad teised tootjad oma lõpptoodangu valmistamiseks."
    Prisma poodide ketis on lahtise kauba valiku põhirõhk kallimatel sinkidel, kalal ja valmistoidul. ASi Prisma Peremarket ostujuhi Tiia Karu sõnul pole sooja toidu ostmise vähenemist märgata, pigem vastupidi. Kuid ka tema kinnitas, et letist ostetud söögikraam on pakendatust pigem soolasema hinnaga.
    "Uuringud näitavad, et pakendatud toodete mikrobioloogilised näitajad on palju paremad kui lahtisest letist müüdavate omad. Näiteks salateid müüme ainult pakendatuna," selgitas Karu. "Ja pakendatud toote hind on enamasti letitootest soodsam."
    Eesti Tarbijate Keskühistu kaupluste müügitulust moodustab letikaup 15-20%. Ettevõtte kommunikatsioonijuht Regina Aasumets märkis, et aastataguse ajaga võrreldes on letimüügi tulemused enam-vähem samaks jäänud, lahtist toidukraami kalduvad eelistama vanemaealised inimesed.
    Kui vanasti oli lahtise toidukauba eelistamise argument see, et ostu võis lasta kodust kaasavõetud karpi või purki panna, siis tänapäeval sel moel enamikus poodides liha, kala, ammugi piimatooteid ei müüda.
    Põhjuseks tuuakse hügieeninõuded, kuigi üks põhjus peitub ka selles, et tööstuses väikepakenditesse laaditud toodetega on kauplusel lihtsam toimetada ning nende säilivusaeg on pikem. Pealegi on letimüük poele kulukas.
    ETK kommunikatsioonijuht Regina Aasumets kinnitas, et üldjuhul ei pakendada lahtiselt müüdavat toitu kliendi pakendisse.
    "Kauplusel pole garantiid, et kliendi korduvkasutusega pakend on hügieeninõuete kohaselt puhastatud," ütles ta. "Valmistoidu pakendamiseks poodidesse soetatud pakendid on ette nähtud vaid ühekordseks kasutamiseks."
    Säästumarketites letikaupa ei müüda. Põhjuseks soov hoida kulud minimaalsed, kuna Säästumarket on olemuselt odavmüügikauplus, lahtiste lettide haldamine tähendab kauplusele aga lisakulu.
    Rimi hüpermarketites müüme lettidest salateid, liha, juustu, kala, pagaritooteid. Pakendame karpidesse, liha ja kala ka paberisse. Soovi korral on ostjal võimalik lasta toiduasjad pakendada kaasatoodud pakendisse.
    Letimüügi osakaal on jäänud eelmise aastaga võrreldavale tasemele. Salatite ja valmistoidu puhul on ettepakendatud tooted Rimides letikaubast odavamad. Kulinaariatoodete puhul levib arvamus, et ettepakendatud toodete säilivustähtaeg on lühem. Tegelikult on vastupidi.
    Gaasikeskkonda on pakendatud salatid, mis letimüüki pannakse, ja ka need, mis väikepakendites riiulitele lähevad. Vahe on selles, et kulinaarialeti salatid võetakse pakenditest välja ja need riknevad õhuga kokku puutudes kiiremini.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.