Teisipäev 24. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Arvamus: müügimehe taset näitab mess

13. märts 2009, 17:34

Messi kui võimalust end müüa tuleb
ettevõtjal üha tõsisemalt võtta. Ja pole messist paremat kohta mõistmaks,
millise müüja oled endale ettevõttesse palganud.

Turunduskulude vähendamise valguses tuleb jätkuvat äri ajaval ettevõttel leida nippe ja tegevusi, kuidas end näidata ja olla jutuaineks oma sihtgrupile. Vähegi suuvärki omavad turundajad rõhutavad tarka turundustegevust ja mõõdetavate turundustegevuste hindamise võimalust. Õige jutt.

Üks paremaid ja väga konkreetselt mõõdetav müügitoetustegevus on aga osalemine messil või muul väliüritusel, kus saab oma tooteid ka müüa. Otsesed kulud on seejuures korraldaja poolt konkreetselt välja toodud – osavõtutasu, müügipinna rent, reklaammaterjalide ettevalmistus. Lisanduvad kaudsed kulud, mida iga ettevõtja oma tegevustest lähtuvalt peab messil osalemiseks tegema.

Teiselt poolt tekib ettevõttele või tema toodetele reklaami ja tuntuse kasvu kaudu potentsiaalne müügitulu ja kaudne tulu.

Kui sihtgrupp on messi korraldaja poolt konkreetselt paika pandud ja meediaplaan messi reklaamimisel seda ka toetab, pole põhjust kahelda messi efektiivses toimimises.

Eestis külastab keskmist messi 10-15 000 inimest kolme-nelja päeva jooksul. Ette valmistatud kontaktide kogumise süsteemi ja aktiivse müügitöö tulemusel on võimalik koguda suurel hulgal kontakte. Muidugi ei tule seda omaette eesmärgiks võtta, eelkõige on mess koht, kus ettevõtte näitab oma suhtumist ja hoiakut klientidesse.

Messi kui võimalust end müüa tuleb ettevõtjal üha tõsisemalt võtta. Mitte ainult müüjad ei pea messil osalema, vaid ka müügijuhid ja ettevõtte juhid, viimane annab kõige parema tagasiside nii kliendile kui juhtidele endale – mis müüb, mis on klientide tagasiside, kuidas ettevõtte müügiinimesed klientidega käituvad jne. Pole messist paremat kohta mõistmaks, millise müüja oled endale ettevõttesse palganud.

Kokkuvõttes on (müügi)mess seni ettevõtjate poolt alahinnatud müügitoetuse vorm. Samuti on kliendid üha vähem messide vastu huvi tundmas, aga viimase põhjus on otseselt seotud eelkõige lõigu esimese lausega.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. March 2009, 16:28
Otsi:

Ava täpsem otsing