Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edevuse laat autoäris on läbi

    "Kliendid tahavad vähendada oma maksukoormust," põhjendas Tallinnas, Tartus ja Pärnus kasutatud autosid vahendava OÜ Inchape Motors müügijuht Marko Aalik inimeste soovi vahetada oma senine auto odavama, säästlikuma ja väiksema vastu. "Kusjuures odavam ei tähenda sugugi seda, et ostetakse vanem mudel. Tahetakse vahetada sama aasta autot, aga odavama hinnaklassi vastu."
    Aaliku sõnul on Inchape Motors seni autosid vahetanud. "Kuna aga järjest enam tuleb meie jutule kliente, kes soovivad oma autost sootuks vabaneda, peame plaani alustada komisjonimüügiga."
    Rakveres asuva ASi Hat Auto kasutatud autode müüja Silver Päll ütles, et kliendid tahavad hirmsasti vahetada kallima auto odavama vastu, aga nemad sooviksid eelkõige hoopis vastupidist vahetust. "Miks me peaksime oma lao lõhki ajama - ostma sisse kalleid autosid, kui neid mitte keegi ei osta," rääkis Päll. Praegu on Hat Auto platsil müügis 25 autot.
    Pälli kinnitusel on autode müük alates detsembrist kõvasti kahanenud. "Ehk viis autot kuus oleme talvel müünud, ja see on väga vähe," lausus Päll ja lisas, et vahetuskaupa pole nad viimastel kuudel ühtki teinud, sest pole saanud kliendiga kokkuleppele. Samas usub Päll, et kevadel automüük hoogustub taas.
    Tartu firmas OÜ Intertrade kasutatud autode müügiga tegeleva Aivar Mägi kinnitusel pole nad jaanuaris-veebruaris platsil olevast 80 autost ühtki müünud. "Nüüd, kui ilm soojemaks on läinud, on vähemalt uudistajaid platsil rohkem näha," ütles Mägi. "Tõsi, kontorisse sisse hinna üle kauplema astub vaid mõni üksik."
    Edevust taga ajavaid kliente on tunduvalt vähemaks jäänud, kinnitas kasutatud autode vahetamise ja komisjonimüügiga tegeleva ASi Hansa Autokeskus juhataja Ivar Kulbin. "Selline luksuslik aeg, kus sai endale lubada vahetada igal aastal auto uuema mudeli vastu, on lõppenud," nentis Kulbin.
    Kulbini sõnul muutuvad aina populaarsemaks autod hinnaklassis 150 000-200 000 krooni, samuti ühe-kahe aasta vanused autod.
    Iga auto läheb sellesse hinda, mis ta tegelikult väärt on, ja müüakse lõpuks ikka maha, kommenteeris ASi Saksa Auto liisinguautode osakonna juhataja Aare Steinberg võlgnikelt ära võetud liisinguautode müüki.
    "Ei osteta sugugi ainult odavama hinnaklassi autosid - ostetakse kõiki, ka kallimaid," kinnitas Steinberg. "Kui müüki pandud auto on meie platsil mõnda aega seisnud ja müük ei ole õnnestunud, korrigeerib sõiduki omanik auto hinda vastavalt turuolukorrale. Kui müük ikkagi ei õnnestu, võidakse hinda korrigeerida uuesti. Kuni auto ära müüakse ja seepärast saabki öelda, et ostetakse kõiki autosid," lausus ta.
    Steinbergi andmeil on neil praegu müügis üle 700 sõiduki, millest 150 on Saksa Auto enda kasutatud sõidukid. Tema andmeil müüvad nad igas kuus 100-150 kasutatud autot.
    Steinbergi kinnitusel kasvas müüki võetud liisinguautode hulk eelmise aasta lõpus, kuid nüüdseks on olukord stabiliseerunud.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Leedu suurettevõtted odavnesid suure käibega
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Eesti kaotas elektriühenduse Soomega
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.