Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lendude vähenemine säästab kaubavedu

    Kui veel eelmisel kevadel oli võimalik Tallinnast sõita otselennuga Berliini, Viini või Varssavisse, siis sellest kevadest enam mitte. Lisaks sihtpunktide vähenemisele lõpetab eelmisel sügisel Tallinnast oma viimased reisid teinud LOTile ja flyLALile maist lendamise ka KLM. Kõik see lennukaubavedajate sõnul nende tööd aga oluliselt ei häiri.
    "Praegu toimunud vähenemised mõjutavad kaubasaatmise võimalusi tagasihoidlikult. Kõige enam mõjutavad muudatused ilmselt kullerkaupade liikumist, kuna nende kaubagruppide osas on otselennud kõige olulisemad," mainis Sky Partnersi müügijuht Maria Petrushenko.
    Ka Ospentos International OÜ omanik Haiti Arendi kinnitas, et lendude ja sihtpunktide oluline vähenemine Tallinna lennujaamast pole ettevõtte tööd kuidagi pidi mõjutanud, sest lennukaubavedudes saadetakse osa kaubast autodega suurtesse lennujaamadesse, mis teenindavad kontinentidevahelisi reisi- ja kaubalennukeid.
    "Keerulisem oleks olukord muidugi siis, kui Tallinnast korraldataks kontinentidevahelisi regulaarlende. Nende lendude ärajäämisel oleks lugu märksa keerulisem. Aga et seda ei ole, siis ei ole praegune olukord midagi muutnud. KLMi lendude ärajäämine ei mõjuta kaubavedu kuidagi, sest KLM kaubaveoga ei tegelenudki," toonitas Arendi.
    Sellest tulenevalt on jäänud samaks ka tarneajad. Muutus on mõlema ettevõtte esindaja sõnul toimunud üksnes mahtudes ja hindades ning praegu võib prognoosida, et esimesed vähenevad ja teised langevad veelgi.
    Ekspordimahud on olnud praegu oluliselt stabiilsemad kui impordimahud, mis on kukkunud järsu sisetarbimise vähenemise tõttu, täpsustas Petrushenko. Hindade ligikaudu 40protsendilise languse on tinginud aga tonnaaži vähenemine, kütuse odavnemine ja ettevõtete karm konkurents.
    ASi Schenker lennutranspordi osakonna juhataja Andres Saare sõnul on nad oma tarneahela nii üles ehitanud, et need lennud, mis peagi ära jäävad, nende kliente ei puuduta. "Muidugi, kui selline trend edasi jätkub ja ka näiteks Lufthansa ning CSA Czech Airlines plaanivad lendamise lõpetada, siis peame hakkama küll mõtlema ja uusi võimalusi otsima," selgitas ta.
    Siiani on kõik aga toiminud. Lisaks Tallinnale saadetakse palju kaubad teele ka Helsingist ja Riiast, kust on võimalik lennukitele laadida oluliselt suuremaid kaupu kui Tallinna lennujaamast.
    Lennutranspordi mahtudest moodustavad 80% Aasiast - Hongkongist, Hiinas, Taiwanist, Jaapanist ja Taist imporditavad komponendid.
    Toimuvad ka igapäevased globaalsed pisipakkide kullerveod. Euroopa import on kaetud autovedudega.
    Eksport Euroopa riikidesse on samuti kaetud autovedudega. Lennusaadetised lähevad teele aga paar korda kuus, peamised sihtriigid on Brasiilia, USA ja Hiina.
    Elcoteqi tootmisvajadusi, toote ning teenuse koguhinda arvestades on lennutransport elektroonika komponentide impordil kõige sobivam. Kasutusel on soodsaim nö Economy lennuteenus, mis on kombineeritud lennu- ja maanteeveost.
    Lennuveole alternatiiviks on kasutusel Aasiast merevedu või kombineeritud lend-meri teenus, Euroopast maanteetransport.
    Mereveo miinuseks on neli kuni viis korda pikem tarneaeg, mis omakorda tähendab pikemaks ajaks seotud kapitali ning suurendab ostuennustuse ebatäpsusest tulevaid riske kogu tarneahelas.
    Milliseid investeeringuid on teinud Tallinna lennujaam kaubavedudesse?
    Oleme teinud viimasel ajal üpris palju investeeringuid kaubavedudesse. Olemasolevate kaubaladude kõrval avame märtsis veel ühe uue kaubalao, mida hakkab kasutama DHL. Suvel avame veel teisegi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Microsoft: algasid Vene mõjutuskampaaniad USA valimisteks
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.