Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uue korra järgi ei peagi juhiluba kaasas kandma

21. märts 2009, 14:30

Uue liiklusseaduse järgi peavad
juhtimisõiguseta jäetud sohvrid uuesti eksamile minema, samas kaob kohustus
kanda kaasas Eestis väljastatud juhiluba ja sõiduki registreerimistunnistust,
kirjutab Õhtuleht.

Majandusministeeriumi esitatud uue liiklusseaduse eelnõu järgi tuleb teooriaeksam uuesti teha kõigil, kel juhtimisõigus on peatatud vähemalt kuueks kuuks. Aastaks jalameheks jäänu peab aga uuesti andma nii teooria- kui ka sõidueksami.

Teooriaeksami võib sooritada juba karistuse kehtimise ajal, kuid juhtimisõigus taastub ikkagi pärast karistuse kandmist. Sõidueksamile enne karistuse tähtaja möödumist minna ei saa.

Liiklusteooria- ja sõidueksam tuleb uuesti teha ka kõigil neil, kes pole vahetanud juhiluba viie aasta jooksul selle kehtivusaja möödumisest arvates.

Tervise halvenemise tõttu peatatud või ära võetud juhtimisõigust saab edaspidi taastada, kui peatamise/äravõtmise alus on ära langenud. Eelnõu kaotab nõude, et sohvril peab olema kaasas Eestis välja antud juhiluba ja auto registreerimistunnistus juhul, kui tal on käepärast mõni muu isikut tõendav dokument. Uuendusena ei nõuta edaspidi Eesti-siseselt sõiduki kasutamiseks ka omaniku kirjalikku nõusolekut.

Uus liiklusseadus kohustab alla 16aastasi jalgratta- ja mopeedijuhte teel sõitma, kiiver peas. Jalakäijate teel tohivad sõita vaid kuni 12aastased jalgratturid. Alla kaheksa-aastastel ratturitel tänavaile asja pole.

Kõik mopeedid tuleb hiljemalt 1. märtsiks 2010 liiklusregistris registreerida. Mopeedi juhtimiseks peab alates 2010. aasta 1. juunist olema mis tahes mootorsõiduki juhi luba ja sõita ei tohi kiiremini kui 45 km/h. Ülekäiguradu tuleb nii jalgrattureil kui ka mopeedijuhtidel ületada jalakäija kiirusega, et anda autojuhtidele aega peatumiseks.

Uus seadus nimetab esimest korda ametlikult ka tasakaaluliikurit (ingl.k. segway), mis on elektri jõul liikuv isetasakaalustuv kaherattaline üheteljeline sõiduk ja mõeldud ühe inimese vedamiseks.

Reeglid sellega liiklemiseks sarnanevad jalakäijareeglitega, kuid autojuhtidele ei laiene kohustus neile reguleerimata ülekäigurajal teed anda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. March 2009, 14:30
Otsi:

Ava täpsem otsing