Vaidlus pidurdab tänava valmimist

22. märts 2009, 16:04

Tallinnas on üks tänav, mis on mõlemast
otsast valmis ning bussiliini jaoks peatusetaskugi olemas, kuid keskelt on tänav
puudu ning keegi ei oska öelda, millal see jupp valmis saab.

Hommikupoolik Pirital Lehiku teel. Öösel kõnniteele sadanud lumel pole ühtegi jälge, ka soldatitena sirges rivis seisvate paarismajade juures ei paista hingelistki. See on Lehiku tee üks ots. Teistsugune pilt avaneb Merivälja tee poolsel tänavajupil. Kortermajast väljuval naisel on rihma otsas kaks haukuvat koera, noor ema kõnnib vankriga ranna poole, üks vanem mees tassib pappkaste autost majja – elu käib.

Koht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkuda Koht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkuda Koht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkuda

Koht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkudaNaguKoht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkuda kaks erinevat maailma, mida eraldab umbes 150-meetri pikkune võsastunud ning kivimürakatega tühermaa, mille äärde jääb paar eramut, neist üks on Keskerakonna tipp-poliitiku Ain Seppiku kodu.

"See porine jupp hakkab Aivar ReheKoht, kus Lehiku tee ootamatult lõppeb, et 150 meetri pärast jälle jätkuda (Sampo panga juht - toim) elamu juurest pihta. Ootan seda tänavat juba ammu ning tegin sinnapoole ka värava, et oleks lihtsam välja sõita,“ räägib Seppik. Oleksin väga rõõmus, kui see inetu, pime ja võssakasvanud ala valmis ehitataks, lisab ta.

1990ndatel õigusjärgsetele omanikele tagastatud soises alas tabasid kinnisvaraarendajad kohe ära kullaaugu. Oli vaid aja küsimus, kuni linn sinnamaani laieneb.

Kiiresti hakati koostama detailplaneeringuid. Kuna digitaliseerimist möödunud sajandi lõpul veel ei kasutatud, ei nähtud asju tervikuna ning juhtuski, et Lehiku tee otsad ei jookse omavahel keskel kokku.

Et tänava saaks valmis ehitada, peaks Arco Investeeringud osa Lehiku tee 21 kinnistust linnale andma. Seda aga ei saa teha enne detailplaneeringu kehtestamist, kuid detailplaneeringu menetlus seisab, sest kinnistu omanik pole linnaga jõudnud kokkuleppele, mida ning kui suurelt tohib krundile ehitada.

Arendaja pakkus kõigepealt korterelamut ning siis lasteaeda. Kumbki ei ole aga linnale sobinud. Arco huvi on krunt võimalikult täis ehitada. Linn soovib, et vahepeal suureks kasvanud puud jääksid edasi kasvama ning ehitatav hoone ei tuleks väga suur, mistõttu ka lasteaeda oleks seal väiksuse tõttu linnal ebamajanduslik üleval pidada.

Millal kaks tänavaotsa ühendatakse ning bussid Lehiku teel vurama hakkavad, ei julge keegi lubada. Tallinna linnaplaneerimisameti detailplaneeringute Lasnamäe ja Pirita osakonna juhataja Mari Heinsoo loodab, et kui sel aastal saaks planeeringu liikuma ning järgmisel aastal kehtestada, oleksid järgmised sammud tänava rajamiseks vajalikke osade kinnistutest eraldamine ning projekteerimine.


KOMMENTAAR

Helena Maide, Arco Investeeringute AS planeeringute vanemspetsialist

Erinevate detailplaneeringute kõrvutamisel ilmnes tõsiasi, et Lehiku tee otsad omavahel kokku ei jookse. Detailplaneeringud olid koostatud ajal, mil valdavalt ei kasutatud digitaliseerimist. See tekitas olukorra, kus Arco Vara on sunnitud loovutama tüki oma kinnistust, et Lehiku tee saaks loogiliselt kulgeda.

Lahenduse leidmiseks mahulisele osale oli meil 2007. aastal kirjavahetus nii Pirita LOV, Tallinna Linnaplaneerimise Ameti kui ka Tallinna Haridusametiga, kellest viimane pidas tol ajal otstarbekaks poole suurema lasteaia rajamist kui meie omandis olevatele kinnistutele võimalik. Peale seda meie läbirääkimised soikusid kuni eelmise aasta lõpuni, kus tekkis taas diskussioon Pirita LOV ja Tallinna Linnaplaneerimise Ametiga, leidmaks kõige otstarbekam lahendus olukorrale. Hetkel on veel vara rääkida konkreetsetest plaanidest. Lahendus selgub osapoolte koostöö tulemusena.

Alo Brandt, Tallinna Maa-ameti juhataja kohusetäitja

Lehiku tee seni ehitamata osas hõlmab viit eraomandis olevat kinnistut (Lehiku tee T1 kuulub kuuele eraisikule; osa Lehiku tee 21 ja Lehiku tee 23 kinnistutest kuuluvad Arco Investeeringute AS-le; Lehiku tee 23C kuulub AS-le TTP ja Sitska tee 17A kuulub OÜ-le Jungent) ja üht Tallinna linna omandis olevat kinnistut (Lehiku tee lõik T2). Lauri tee ühendamiseks Lehiku teega on vaja vähendada Lauri tee 33 kinnistut, kuid vähendatava osa kohta meil andmeid ei ole.

Detaiplaneeringute kehtestamisel, mille alusel ülalnimetatud kinnistud on moodustatud, nähti ette, et teede ehitamise tagab ehitusloa taotleja oma vahendite arvel, mistõttu me ei näe siin võimalust nende maade võõrandamiseks linnale enne teede valmimist.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. March 2009, 16:40
Otsi:

Ava täpsem otsing