Neljapäev 19. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Parel: tarbimine suureneb inimeste usalduse taastumisega

23. märts 2009, 13:13

Kuni inimeste usaldus ei
taastu, ei suurene ka tarbimine, vastas Tallinna Kaubamaja müügi- ja
turundusdirektor Enn Parel tänasele Äripäeva päevaküsimusele, kuidas
eestimaalast tarbima panna.

Pareli hinnangul võivad jaekaupmehed küll erinevaid võtteid kasutades, üksinda ja mitmekesi, anda oma panuse tarbimise suurendamisse, kuid need meetmed ei mõjuta tarbimist kuigi oluliselt, sest tarbimine põhineb usaldusel ning makromajanduslikel arengutel.

"Jaekaupmehed on seda alati teadnud, et käibe langused ja tõusud on tugevas korrelatsioonis tarbijate usaldusega," märkis Parel ja lisas, et tarbijate usalduse loovad üldised makromajanduslikud arengud ja tuleviku perspektiivid. "Kui väljavaated on pessimistlikud tõmbuvad inimesed tarbimises tagasi," lisas Parel.

Pareli hinnangul on oluline roll usalduse loomisel meedia kanda. "Praeguses olukorras on meedia oluliselt negatiivseid sõnumeid võimendanud," arvas Kaubamaja turundusdirektor, lisades, et väljaannete pealkirjad on olnud väga värvikad ning mitmeti tõlgendatavatest asjadest loetakse kõige negatiivsem välja. "Kasu oleks sõnumite tasakaalustamisest," mainis Parel. Tema meelest on Eestis küll kõrge töötuse määr ja paljude ettevõtete majandustulemused olid kehvemad, kui varasematel aastatel, kuid Eesti majandusolukord pole katastroofiline.

"Tarbimist on võimalik taastada läbi usalduse ja läbi selle, et inimestesse süstitakse optimismi homse päeva osas," leidis Parel lisades, et optimismi ei saa muidugi propagandistlikult tekitada, see ei tohiks olla puhas sõnavaht. "Optimism peaks põhinema reaalsel olukorral," lisas Parel.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. March 2009, 14:47
Otsi:

Ava täpsem otsing