Raie: ellu jääb ettevõte, kes on kliendile lähemal

23. märts 2009, 08:38

Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Siim Raie
usub, et ellu jäävad kriisis need Eesti ettevõtted, kes on
kliendile lähemal või kes suudavad kiiresti tundma õppida
tarbijaturge.

"Ellu jäävad need, kes on oma kliendile lähemal ehk need, kes teavad, mida tarbija vajab," rääkis Raie ETV hommikusaates Terevisioon. "Seni on olnud Eesti riik väga heaks partneriks või ka allhankepartneriks Skandinaavia ettevõtetele. See tähendab, et oleme olnud äralõigatud lõpptarbijast."

Raie hinnangul me ei tea täpselt, mida tarbija tahab, me teame seda, mida tahavad meie Skandinaavia partnerid. "Mida kiiremini õpime tarbijaturge tundma, mida kiiremini teame, mida tahab ja vajab see inimene, kelle käes on tegelikult raha, seda paremas seisus meie ettevõtte on," soovitas Raie.

Raie usub, et ka pärast majanduskriisi on maailma suurriigid turumajanduslikud kapitalistlikud riigid. "Need, kes panustavad sellele, et kapitalism maailmast ära kaob, panustavad valesse kohta. Ma usun, et ka pärast kriisi on maailma suurriigid jätkuvalt turumajandusega kapitalistlikud demokraatlikud riigid. Ma arvan, et selles osas väga suuri muudatusi ei tule," märkis Raie.

Raie usub, et Eesti taastub pärast ülemaailmse finantskriisi taandumist üsna kiiresti. Seda seetõttu, et oleme üheks osaks Soome, Rootsi, Taani ja Põhja-Saksamaa majandusruumist, kuhu voolab raha kiiresti jälle tagasi, selgitas Raie. "Selle käigus mõned ettevõtted vahetavad omanikku, mõned liituvad, mõned likvideeruvad või pankrotistuvad," möönis Raie. "Selline ongi äri."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. March 2009, 08:40
Otsi:

Ava täpsem otsing