Uute autode müük kümne aasta madalaimal tasemel

23. märts 2009, 17:09

Swedbank Liisingu andmetel on selle aasta
veebruari uute autode müügi tase kümne aasta madalamail tasemel, võrreldes
eelmise aasta sama perioodiga on see kukkunud 64% võrra.

Swedbank Liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets rääkis, et praegusel ajal pidevalt muutuvas majandusolukorras on prognooside tegemine pikemaks perioodiks hiromantlus. „Oleme oma liisinguturu prognoose viimasel ajal muutnud mitmeid kordi,“ rääkis Toomemets ja lisas, et viimaseks prognoosiks, mille juurde Swedbank Liising jäi, on see, et liisinguturu kasvu sellel aastal ei näe ning 2009.aastal jääb portfelli suuruseks 10 000-11 000 uut sõidukit.

„Uusmüük on kukkunud rohkem regioonides ja nooremate klientide osas,“ lausus Toomemets. Tema sõnul on kõige vähem muutunud 50+ vanuses inimeste uute autode ostmine. Toomemetsa hinnangul iseloomustab praegust olukorda autode liisimises see, et kliendid ei julge võtta uusi kohustusi ning trendiks on saanud lepingute pikendamine ja kõiksugused lepingute muutmised. „Kui 2007.aastal oli viieks aastaks sõlmitud lepingu reaalne kestvus 2 aastat, siis nüüd on trendiks sõlmitud lepingute pikendamine,“ teatas Toomemets ja lisas, et koondamisrahade eest ei tohiks inimesed reisile minna, vaid peaks hoidma seda raha tulevikuks maksete jaoks. Gunnar Toomemets tõi välja ka praegusel ajal ärikliendile iseloomuliku käitumise. Toomemets ütles, et seoses erisoodustuse maksumäära muutmisega on hakatud üle vaatama, kas ikka kõikidel on autosid vaja. „On hakatud autoparke vähendama,“ lisas Swedbank Liisingu divisjoni direktor.

Toomemets ütles, et automüüjatele on iseloomulik see trend, et iga hinna eest püütakse varudest lahti saada, kokkuostetud autodest laod vabastada. „Automüüjate kampaaniad on äärmuslikud, samas automüüjad püüavad kompenseerida hoolduse ja järelteenindusega langenud müüginumbreid,“ mainis Toomemets. „Automüük langes üle terve maailma, see oli ligi 50% kukkumine. Mõnevõrra teistsuguses olukorras Saksamaa, tänu Merkeli abipaketile, mis toetab uute autode ostjaid,“ lisas ta.


Toomemets toonitas, et vara tagastamine liisingufirmale ei tähenda kliendile kohuste lõppemist. „Võtmete äratoomine ei tähenda, et sa ei pea liisingujääki maksma,“ ütles Swedbank Liisingu divisjoni direktor.


Swedbank Liisingu andmetel on koguportfellist üle 60 päeva võlgnevustega ligi 2%. „Liisingufirma poolt realiseeritud vara mõjutab oluliselt autoturgu,“ väitis Toomemets ja lisas, et see on kasvanud 100-lt autolt 300-le autole.
„Tahan veelkord öelda, et ei ole muutunud liisingutingimused, vaid on muutunud klientide finantstugevus,“ kinnitas Toomemets.
Tema sõnul ei kavatse Swedbank Liising konkureerida automüüjatega, pigem tehakse nendega koostööd. „Kasutame nelja suurimat ettevõtet, mille kaudu realiseerime tagastatud vara,“ märkis Toomemets. Tema sõnul ei vähene lähitulevikus liisinguettevõtete arv, vaid pigem surevad ära mitmed automüüjad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. March 2009, 19:26
Otsi:

Ava täpsem otsing