Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Surve veohinnale

    Nelja autoga Eestis ja Euroopas kaubavedusid teostav OÜ Marilaine kahtlustab, et suured transpordifirmad ei kohku tagasi ka alla omahinna sõitmast, et vaid niigi väheseid tellimusi endale krahmata.
    OÜ Marilaine logistikajuht Katrin Päll märkis, et iseäranis rõhuvaks muutus hinnasurve läinud aasta lõpus, kuigi esimesed märgid tellimuste kokkukuivamisest ja tavalisest ägedamast hinna üle kauplemisest ilmnesid juba peaaegu aastapäevad tagasi. Praegu on Pälli sõnul vähemaks jäänud nii ettevõtte püsikliente kui ka ekspediitorfirmadest tulevaid tellimusi, veoteenuse hinnad on aga drastiliselt kukkunud. Nii on mõni Marilaine veok pidanud juba oma kuu aega jõude seisma.
    "Veomahuga me lüüa ei suuda, jääbki vaid hind, aga veohind on all nii Eestis kui ka Euroopas, viimati langes see 20 eurosenti kilomeetri kohta," selgitas Päll. "Kuigi suured vedajad seda tunnistada ei taha, võib praegu küll läbi näha, et sageli tehakse vedusid dumpinghindadega."
    DSV Transpordi juht Jaan Lepp ei olnud nõus väitega, et ekspedeerijad suruvad veohindu allapoole. "Pada sõimab katelt, ühed mustad mõlemad. Käib üleüldine hinnasõda," ütles Lepp. "Veovõimsust on üle," lisas ta.
    Hinnasõda pidi karm olema ka vedajate seas, kes madalamaid hindu pakuvad. Siiski ei olnud Lepp nõus, et hinnad ainult langevad. Ta tõi välja, et import väheneb ja eksporditava kauba veohinnad tõusevad.
    Toomas Veskus, Onnineni logistikajuht
    Ostame teenust nii transpordifirmadelt kui ka ekspedeerimisfirmadelt. Veohindu vaatame viimasel ajal pidevalt üle ja viimased muutused hindades on toimunud ikka allapoole. Keskmiselt on hind langenud ikka üle 10%, samas on olnud ka 35%-lisi langusi. Kümnendiku võrra on hind langenud Eesti-sisestel sõitudel, 35% aga näiteks suunal Soome-Eesti.
    Initsiatiiv hindu üle vaadata tuleb mõlemalt poolt - kui see teenus, millega me rahul oleme, jääb meile ikkagi kalliks, siis me oleme ise aktiivsed, aga muidu ikka mõlemat pidi.
    Eks maksjale on hind alati kallis. Ent kui arvestada, et ka transpordis on kulud, siis tegelikult sõidetakse kohati ikkagi nullilähedaselt (kasumit arvestades - toim).
    Vale oleks võib-olla öelda, et õhku on vahel, aga ekspediitorfirmadel on ju osakaupade veol rohkem võimalusi hinnaga mängida. Kui ta korjab näiteks Euroopast 6-7 firma kaubad kokku ja võtab igaühe käest mingi summa, siis selle autotäie kauba äratoomine on tema jaoks ju tunduvalt odavam kui see raha, mis ta tegelikult selle pealt teenib. Aga see ongi nende äri. Eks seal seda marginaali on vahel, aga ma ei oska täpselt öelda, kui palju. Transpordifirmad seevastu teenivad suhteliselt nullilähedast kasumit.
    Kui suur on kliendi jaoks mõistlik tingimisprotsent, seda ei saa üheselt öelda. Selle juures on palju nüansse, mida tuleb arvesse võtta, näiteks erinevate lisateenuste olemasolu (nt kaubalaadimised).
    Janek Popell, Coca-Cola Hellenic Eesti logistikajuht
    Ostame teenust transpordifirmadelt ja vaatame hindu üle regulaarselt. Maksame vedajatele tarnitud toodangu liitrite eest, mis on seotud diislikütuse jaehinnaga - kui muutub kütuse jaehind, muutub ka liitri hind. Initsiatiiv tuleb sellelt poolelt, kelle poole turg hetkel kaldu on. Praegu on transporditeenuse kasutajad läbirääkimistel tugevamal positsioonil.
    Praegu oleme makstava veoteenuse hinnaga rahul, kuid teenuse hind on muutuv suurus. On raske hinnata teiste ettevõtete hinnapoliitikat, kuid näib, et õhk sai hindadest välja lastud eelmise aasta teises pooles. Transpordiäri ei ole kõrge kasumlikkusega valdkond. Kui te saate vedajalt 10% allahindlust, olete ennast juba ületanud.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.