Messile minnakse tooteid reklaamima

Rivo Sarapik 25. märts 2009, 00:00

"Suurel "Eesti ehitab" messil on õnnestunud suuri objekte kinni panna ja hiljem asi ka konkreetse lepinguni viia," kommenteeris messil neli aastat osalenud Hörmann Eesti OÜ tegevjuht Jaanus Talp.

Objektid ei ole küll võidetud vaid messi tõttu, vaid tänu tekkinud kontaktidele. "Väiksematel ehitusmessidel nii Pärnus, Tartus kui ka Narvas on pärast näitust olnud müügid küll kuhjaga kõik kulud ära tasunud," ütles ta.

DAD Baltic OÜ juhatuse liige Roland Õunapuu lisas, et messil jääb silma kindlasti sellega, kui pakkuda midagi sellist, mida konkurent kõrvalboksis ei paku. "Oleme üritanud hoida sellist positsiooni, et me ei käi inimestele otseselt närvidele ega paku näiteks oma flaiereid igale vastutulijale," selgitas Õunapuu. "Meie eesmärk on saada endale ikkagi konkreetne tootest huvitatud klient ja mitte jagada flaiereid igaühele lootuses, et äkki näkkab. See oleks raha tuulde loopimine."

Siin kehtib tema sõnul reegel, et saja inimesega räägid, kümnega räägid teist korda ja kahega sõlmid lepingu.

Vähemalt viis korda messil osalenud ASi Pumeko sekretär Grete Ader põhjendab osalemist võimalusega end reklaamida, samuti annab mess klientidele parima ülevaate toodetest. "Sel aastal läheme uute nippidega - meil on mitu suurt bännerit, et klient meid näeks. Samuti korraldame mänge ja mängijate ning ankeetide täitjate vahel loosime välja auhinnad."

Möödunud nädalal lõppes siinne esimene internetis toimunud ehitus-sisustusmess, millel osales ka Hörmann Eesti OÜ. Messi külastatavusega on Talpi sõnul põhjust rahule jääda - üldkontaktide arv oli kaks nädalat väldanud näituse kohta üle 200 000, firma messiboksi külastati 2000 korda. Virtuaalmess erineb Talpi sõnul nn pärismessist seetõttu, et saab üles panna rohkem videoid, pilte ja katalooge, kust on neid asju võimalik näha.

DAD Baltic veebimessile kolida siiski ei kavatse. "On ikkagi mingid tooteid, mida inimene tahab näha ja katsuda. Virtuaalselt on seda väga raske teha," lisas Õunapuu.

Enno Rebane, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektor
Ehkki tõenäoliselt on külastajaid messidel vähem, soovitan inimestel messilt läbi käia.

Ehitamine peaks aastatagusega võrreldes olema odavam ja ehk on hea aeg vahetada aknaid, paigaldada lisasoojustust, muuta eramu või kortermaja energianõuetele vastavaks. Ettevõtjatele, kes on otsustanud messile minna, soovitan vaid üht: näha pisut vaeva ja teha ära korralik eeltöö.

Mart Arro, ASi E-Betoonelement turundus- ja müügijuht
Sel aastal ehitusmessil ei osale, kuna eelmise aasta tulemused ei täitnud ootusi.

Me ei näinud vajadust sel aastal osaleda ja otsustasime, et peame 1-2 aastat vahet. Messil Eesti Ehitab oleme vähe kohanud neid kliente, kellele meie tooted on suunatud.

Eraklientide kohalolek on suur, aga meie tooted on ikkagi teistsugusele sihtgrupile.

Anna Lepp, Online Expo OÜ tegevjuht
Veebimessi eesmärgid ja ootused kattuvad tavamessiga. Oluline on, et eksponent teeb enne boksi loomist selgeks, kas osalemise eesmärk on uute toodete-teenutse tutvustus või nendega kauplemine.

Rõõmustab eksponentide leidlikkus, kes olemasolevaid võimalusi erinemiseks ja tähelepanu tõmbamiseks kasutavad.

Üks peamine viga seisneb aga liigse info avaldamises, mistõttu võivad ka ilusaima ülesehitusega messiboksid oodatud tulemust mitte tuua. Rõhutada tuleks messipakkumisi ning uudiseid, samuti tõlkida oma messiboks rahvusvahelistesse keeltesse.

Mida silmatorkavam esilehe pakkumine, seda rohkem külastajaid. Temaatilisse saali sisenemisel tuleks messiboksile luua atraktiivne sõnum, et külastajal oleks huvi põhjalikumalt väljapanekuga tutvuda. Mida rohkem kasutatakse eksponeerimise võimalusi, seda rohkem kuvatakse firmat kiirotsingutes ja seda lihtsamalt kliendid selleni jõuavad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:00
Otsi:

Ava täpsem otsing