Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milliseid logistika- ja transpordialaseid väljaandeid loete?

    Transpordist lugesin viimati Renee Mahla "CMR. Teooria ja praktika". Logistikast üldiselt lugesin viimati "Äripäeva logistikakäsiraamatust" ja raamatust "Tarneklauslid Incoterms 2000".
    Samas oleks liialdus, kui ütlen, et loen regulaarselt logistikaalaseid raamatuid. Loen küll pidevalt väga erinevaid Eesti turul jooksvalt ilmuvaid logistikaalaseid infoväljaandeid ja artikleid nii paberil kui ka internetikeskkonnas, kuid ma ei saa väita, et loen logistikaraamatuid.
    Väljaannetest loen regulaarselt Äripäeva igateisipäevast rubriiki "Logistika", Äripäeva lisa Logistika, Äripäeva infolehte Transport ja Logistika, uudisteportaali Logistikauudised.net. Lisaks käin regulaarselt logistikaseminaridel, konverentsidel.
    Viimati loetud "CMR. Teooria ja praktika" käsitleb väga detailselt koos selgitustega rahvusvahelise kaubaautoveolepingu poolte suhteid reguleerivat CMR-konventsiooni.
    See on asjatundlikult koostatud raamat, mis on käsitletav nii käsiraamatu kui ka õpikuna. Samas võetakse läbi võimalikud vastuolud reaalse elu ja CMR-konventsiooni kui siiski väga teoreetilise õigusakti vahel.
    Soovitamiseks ma aga ei olegi tõtt öeldes head kompaktset eestikeelset logistikaraamatut kogenud. Eestikeelsetest parimaks logistikaalaseks väljaandeks hindan enda jaoks "Äripäeva kogistikakäsiraamatut".
    Viimati lugesin, täpsemalt öeldes uurisin, A. Clarke'i "International Carriage of Goods by Road: CMR". See raamatu neljas trükk on välja antud 2003. aastal Londonis. Seda raamatut on võimalik tellida Amazonist. Hind 430 naela ehk umbes 7260 krooni + transport.
    Tegemist on neljanda muudetud ja täiendatud väljaandega, milles analüüsitakse CMRi artikleid ja tõlgendatakse neid vastavalt eri riikide kohtupraktikale. Ei soovita praktikutele. Liiga raske juriidilise argumentatsiooniga raamat. Samuti ei saa praktikud sealt ühest vastust oma küsimusele, sest sarnase kaubakahju juhtumi kohta tehakse eri riikides erinevaid kohtuotsuseid vedaja vastutuse küsimuses. Seetõttu ei saa sealt vastust küsimusele "Kas vedaja vastutab selle kahju eest?". Küll aga saab mõtteid, kuidas paremini põhjendada oma seisukohti. Sõltumata, kas lugejaks on vedaja või vedaja vastu nõude esitanud isik - kohtulahendeid ja tõlgendusi sarnase juhtumi kohta on diametraalselt erinevaid. Vaid ühel põhjusel võiksid praktikud selle raamatu püüda läbi sirvida: selleks, et teada saada, kui keeruliseks võivad minna CMR-alased vaidlused ja et ei ole võimalik tõsikindlalt ette ennustada vaidluse tulemust. See aitaks ehk vaidlustes rohkem kompromissidele jõuda, mitte oma must-valges maailmas elades kindlat seisukohta raiuda.
    Mida ma aga soovitaksin lugeda? Ehk Lauri Kogeri "Kommenteeritud liikluseeskirja" - 6. trükk, Tallinn, 2007. Eriti neid osi raamatust, mis räägivad, kuidas sõidetakse õuealal või kus asub kang, mille liigutamisel saab ka teistele teada anda, mis manööver juhil plaanis. Kindlasti ka seda osa, mis räägib pikivahe hoidmise kohustusest ja sellest, et kaubikud ja n-ö pirukad ei nõeluks liikluses nagu viimnepäev käes. Ehk veel seda osa, et rekkad ei peaks trassil sõitma kolmekesi üksteise järel 2 m vahemaadega nii, et nendest möödasaamine on suht surmaga riskimine jne.
    Muud ma ei oska tõesti soovitada, ilma naljata! Logistika- ja transpordialane kirjandus on kas liiga lihtne või liiga keeruline.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.