Juhtimisguru Tom Peters: languse ajal ei kärbita müügimeeste reisikulusid

25. märts 2009, 13:08

Täna Tallinnas seminaril „Juhtimine
põhjalikult untsu keeratud maailmas“ esinenud USA juhtimisguru Tom Peters ütles
intervjuus Äripäevale, et majanduse languse aeg eeldab küll kokkuhoidu ja kulude
kärpimist, kuid osade kulude kärpimine oleks sulaselge rumalus.

Küsimusele mida tänastes oludes ei oleks juhtidel tark teha, vastas Peters:

Ütleme, et teil tuleb kulusid vähendada 15%. Seda saab teha kahel moel – üks võimalus on kutsuda kokku ülejäänud tippjuhid ja öelda neile, et te kõik peate kulusid vähendama 15%.
Teine võimalus on olla selektiivne. Rumal on kärpida koolituskulusid. Samas üks esimene asi, mida firmad teevad, kärpida reklaami-, turundus- ja koolituskulusid, samuti uurimis- ja arendustegevuse kulusid. Need on neli valdkonda, kust midagi ei tohiks kärpida, või kui kärpida, siis võimalikult vähe.
Teine olukord – ütleme, et olete Eesti firma, mis müüb mingit toodet ja teil on kliendid Lõuna-Euroopas või Indias või kus iganes. Ärge kärpige oma müügimeste reisieelarvet! Kui teil on Milanos tähtis klient, siis peate teda halbadel aegadel näost näkku nägema rohkemgi kui headel aegadel.
Kui aga olete headel aegadel läinud lodevaks ja lasknud oma müügimeestel sõita äriklassis, siis siin saab kulusid kärpida turistiklassi teenuseid kasutades. Kõik kulud võiks kriitiliselt üle vaadata – mõned on ilmselgelt priiskamine – kas ikka on vaja 11 inimest kauge maa taha konverentsile saata, kui piisanuks kahest. Samas on kulusid, mis on firmale hädavajalikud.

Pikemat intervjuud Tom Petersiga loe homsest Äripäevast.

Tänasel seminaril märkis Tom Peters korduvalt, et ei avalikusta mingeid seni teadmata saladusi ega nippe. Palju unustatud vanu põhitõdesid tasub aga uuesti meelde tuletada – kasvõi seda, kui mõjusad on ka äri edu jaoks sellised sõnad nagu „tänan väga“ või „palun vabandust“ või kalapoes kauba peale tasuta kaasa pakutaval sidrunil.

Samuti ei ole firma suurus alati edu garant – „pole ühtegi suurt firmat, mida väiksem ei võiks kummutada, kui selle idee on parem ja pealehakkamine tulisem,“ ütles Peters.

Majandus pole niivõrd ökonoomika kui psühholoogia, rõhutas Peters ja puistas ridamisi näiteid väikestest muudatustest, millel võib olla suur mõju. Olgu selleks kasvõi selline pisiasi nagu panga kontoris tasuta jagatavad koeraküpsised, mis koeraga jalutades pangaasju ajavad kliendid konkurentidelt üle lõid. Selline väike tähelepanu loeb.

Ning kui palju kokkuhoidu võib anda heatahtlik ja viisakas kohtlemine, mis on täiesti tasuta, selle asemel, et rahuldada pahura kliendi pretensioone.

Tom Peters Tom Peters

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    26. March 2009, 11:49
    Otsi:

    Ava täpsem otsing