Fotolood autost ja vanamehest

Ragne Nukk 27. märts 2009, 00:00

Lühikese aja jooksul on "Otsijad" juba teine näitus, kus on löönud käed kunstnik ja kirjanik. Meenutagem näiteks Maria Aderi ja chaneldiori koostööd näitusel Soosoo galeriis. Maasik ja Kõomägi vaatajat lugema ei sunni, küll aga unistama.

Artdepoo näitusel jookseb kaks lugu. Piltide sari "Juhuslik kohtumine" jutustab loo tavalisest vanamehest ja tema arglikust saatjast - Porschest. Just, esiplaanil on sportauto ja vanamehe kohtumised-lahkumised. Siiski ei kujutata nn uue nooruse hullustust - vähemalt on võimalik ka põnevam lähenemispunkt.

Porsche ja vanamees on igal fotol pandud üsnagi inimlikku situatsiooni. Seda, et auto on auto, peab pinevalt meeles pidama, vastasel juhul muutub kurvasilmne Porsche hoopis hingestatuks ja tema plekkümbris pehmemaks.

Vanamehe ja sportauto lugu tundub jooksvat kohati jälitaja liini pidi. Porsche, jättes hüljatud ja üksiku mulje, jälitab vanameest igal pool: taarapunktis, pargis, koduaias, tänavanurgal.

Tundub, et auto ja vanamees on nagu koit ja hämarik, kes kunagi kokku ei saa. Aga nende armastuslool on siiski ka õnnelikke vahepalu, kus vanamees Porschet tangib või Porsche kapoti peal mõnuledes vanast termosest teed rüüpab ja võileiba sööb. Need kaks märgilist figuuri tähistavad ju tegelikult täiesti erinevaid maailmu, kuid on fotodel nii hästi kokku pandud, et mõjuvad peaaegu et loomuliku kooslusena.

Teine lugu, "Uni", jutustab unenäolise loo magavast tüdrukust, kes oma voodiga mööda linna ringi reisib. Magava tüdrukuga voodi seikleb Tallinna eri paigus. Küll leiab neid Lasnamäe kanali keskelt, bussipeatusest, poe parklast, Viru hotelli katuselt ja isegi aeroobikasaalist. Kuid tüdruk ja voodi paistavad olevat nähtamatud, sest teisi inimesi nende kohalolek ei paista häirivat.

Ka "Une" sarja puhul on ühte kokku monteeritud kaks eraldi maailma. Ühelt poolt magamine, rahu, intiimne sfäär ja teisalt avalik linnaruum. Ent kui rohkem süveneda, siis ei tundugi need kaks nii radikaalsete opositsioonidena. Maasiku linn on alati kuidagi meditatiivse alatooniga, isegi siis, kui ta pildistab Chicago autodest tulvil tänavaid. Tema fotod on omamoodi mandalad ja tema kaamerasilm muudab isegi kõige olmelisema vaate esteetiliseks elamuseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:00
Otsi:

Ava täpsem otsing